خبرگزاری کار ایران

کارشناس هواشناسی استان:

سامانه بارشی جدید در خراسان جنوبی فعال می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۲۲۱

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: سامانه بارشی جدید از دوشنبه هفته جاری در استان فعال می‌شود که تا چهارشنبه فعالیت آن ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، جواد نخعی اظهار داشت: امروز و فردا شاهد افزایش نسبی دما در استان خواهیم بود و از دوشنبه تا چهارشنبه گاهی وزش تندباد در برخی نقاط گرد و خاک و افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز سه‌شنبه برای برخی نقاط استان وقوع روان‌آب و احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: سامانه بارشی قبلی از اول فروردین تا دیروز در استان فعال بود و بیشترین بارش در ایستگاه آبیز با ۶۷ میلیمتر و کمترین در طبسین با ۰.۰۱ ثبت شد.

وی افزود: همچنین ایستگاه‌های معصوم‌آباد، درمیان، گزیک، فتح‌آباد خضری، باغستان، عباس‌آباد، مهوید، کریمو، کلاته گاویچ، نوغاب حاجی‌آباد، کفاز و سرند فردوس بیش از ۴۰ میلیمتر باران را ثبت کردند.

نخعی گفت: در شبانه‌روز گذشته سربیشه دمای صفر درجه را تجربه کرد و گرمترین نقطه استان دهسلم با ۲۴ درجه بالا صفر بوده است.

وی ادامه داد: کمینه و بیشینه دمای ۲۴ ساعت گذشته در مرکز استان سه تا ۱۶ درجه سلسیوس بوده و امروز پیش‌بینی می‌شود دمای هوای بیرجند به ۲۰ درجه نیز برسد.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: افزایش دما تا صبح دوشنبه در اکثر نقاط استان ادامه دارد و بعد از آن سامانه بارشی جدید وارد خراسان جنوبی خواهد شد.

وی افزود: میانگین بارش‌ها از ابتدای سال زارعی جاری (اول مهر ۱۴۰۱) تاکنون در ایستگاه‌های مراکز شهرستان‌ها ۹۱.۵ میلیمتر بوده است و این بارندگی‌ها در مدت مشابه سال ماقبل ۹۶ میلیمتر بود که کاهش ۵.۵ درصد را نشان می‌دهد.

نخعی گفت: به تفکیک ایستگاه‌های مراکز شهرستان‌ها میزان بارندگی برای بیرجند ۹۴.۴، قاین ۱۳۶.۲، نهبندان ۳۴.۶، فردوس ۹۶.۱، بشرویه ۷۶.۳، طبس ۴۷.۶، سرایان ۱۱۷.۳، اسدیه ۹۹.۶، سربیشه ۹۵.۸، حاجی‌آباد زیرکوه ۱۳۲.۲ و خوسف ۶۲.۸ میلیمتر بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز