خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون و رفاه استان خبر داد؛

تلاش برای بهبود فضای کسب و کار در اردبیل/ تعدیل نیرو در سال 1401 وجود نداشته است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۸۰۳

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: سیاست‌ها و برنامه‌های اداره کار بر مبنای بهبود فضای کسب و کار پیش می‌رود.

به گزارش ایلنا، بهروز رحیم زاده ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اردبیل اظهار کرد: ما در اداره کار اساس رسالت و وظیفه خود را در این می‌بینیم که در خصوص بهبود فضای کسب و کار قدم برداریم و در این راستا تمام سیاست‌ها و برنامه‌های  اداره کار در این مسیر درحال حرکت است.

وی با بیان اینکه تعدیل نیرو در استان اردبیل وجود نداشته است، گفت: در سال 1401 شاهد افزایش  ۵۷ درصدی دستمزد کارگران بودیم که این افزایش نه تنها به تعدیل نیروی کارگری منجر نشده بلکه شرایط خوبی را در جذب نیرو در واحدهای تولیدی و کارگری شاهد بودیم و حتی افراد بهره‌مند از بیمه بیکاری نیز از ۲ هزار و ۲۵ نفر در سال گذشته به کمتر از یک‌هزار و ۷۰۵ نفر رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی استان موظفند هرگونه اشتغال جدید را همراه اطلاعات افراد و مشخصات پوشش بیمه‌ای آنها در سامانه رصد ثبت کرده تا ما طبق تعهد اشتغال سالانه را به صورت دقیق و با همکاری دستگاه‌های اجرایی به مرحله عملیاتی برسانیم.

رحیم زاده ادامه داد: این سامانه در ۳ مرحله راستی آزمایی می شود که در استان اردبیل با ۲ شرکت عقد قرارداد شده تا امور راستی آزمایی را انجام دهند و استان اردبیل در این حوزه توانسته رتبه برتر کشوری را کسب کند.

وی به فعال بودن ۲هزار و ۱۰ شرکت تعاونی در استان اشاره کرد و گفت:  بیشترین شرکت تعاونی در شهر اردبیل با ۵۹۱ واحد و کمترین واحدهای تعاونی نیز در شهرستان نیر با ۷۹ مورد فعال هستند که در تلاشیم تعداد تعاونی‌های فعال استان را افزایش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز