خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث فرهنگی ارستان خبر داد؛

بر پایی ۲۶ بازارچه صنایع دستی همزمان با ایام نوروز در استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۲۳۶

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: ۲۶ بازارچه صنایع دستی باهدف معرفی ظرفیت های لرستان در ایام نوروز برپا می‌شود.

به گزارش ایلنا، عطا حسن‌پور در شورای اداری لرستان با اشاره به اینکه پنج هزار اثر تاریخی و فرهنگی در استان  وجود دارد، اظهار کرد: ۲ هزار و ۶۵۰ اثر ثبت شده و در این راستا مقام دوم کشور را دارا هستیم.

وی با اشاره به آغاز به کار ستاد اجرایی سفر در لرستان ادامه داد: رویکرد این ستاد نسبت به سال های گذشته تغییر کرده و در این راستا موزه حیات وحش در دامنه قلعه فلک الافلاک در کنار موزه های مردم شناسی برپا شده است.

حسن‌پور اظهار کرد: ۴۳ شهر کشور در حوزه صنایع دستی ثبت ملی شده که بروجرد جز آنها می‌باشد همچنین ۲۶ بازارچه صنایع دستی در ایام نوروز برپا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: نرم افزار `لرستان‌سفر` به منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری استان به مسافران نوروزی طراحی و جایگزین تبلیغات کاغذی و بروشورهای راهنما شد.

وی افزود: افزار تلفن همراه `لرستان سفر` برای تسهیل در گردش مسافران نوروزی طراحی شده و به صورت آسان قابل دسترسی است به نحوی که تنها برای نصب و راه اندازی آن به اینترنت نیاز است سپس بصورت آفلاین (بدون نیاز به اینترنت) مورد استفاده عموم قرار خواهد گرفت.

حسن پور گفت: طی هماهنگی با شرکت مخابرات لرستان، مسافران پس از ورود به این استان پیامک خوش آمد گویی و لینک دریافت این نرم افزار را دریافت خواهند کرد که با نصب آن و انتخاب منطقه مورد نظر تمامی آثار تاریخی و گردشگری در قالب بیش از ۱۰۰ کلیپ تصویری و عکس معرفی خواهد شد.

وی ادامه داد: این نرم افزار یک برنامه جامع برای معرفی و هدایت مسافران نوروزی به مراکز و جاذبه‌های گردشگری استان است همچنین معرفی و آدرس تمامی مراکز تفریحی و گردشگری، مراکز اقامتی و سایر نقاط مهم استان در این برنامه قابل دسترسی است و امکان هدایت مسافران از طریق مکان یاب به طرف محل مورد نظر وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز