خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت شهید دامیده بویراحمد:

قد کودکان بویراحمد رو به کوتاهی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۱۰۷

رئیس مرکز بهداشت شهید دامیده بویراحمد به شیوع سوء تغذیه و کاهش وزن کودکان در شهرستان بویراحمد هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه بدلیل شیوع سوء تغذیه و کاهش وزن در کودکان، شاهد کاهش قد دانش‌آموزان در این شهرستان نیز هستیم.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "بهنام نیازی" در چهارمین همایش مجمع سلامت شهرستان بویراحمد با محوریت آگاهی عمومی، مشارکت همگانی، دسترسی آسان به خدمات بهداشتی که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، از رسانه‌ها خواست بجای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای دانشگاه علوم پزشکی، بیشتر به بحث بهداشت و درمان و رفع مشکلات و دغدغه های مردم بپردازند.

وی، افسردگی را عامل اساسی رشد تاسف‌بار آمارهای خودکشی در بین نوجوانان و جوانان بویراحمد طی سال‌های اخیر دانست و خاطرنشان کرد: برای کاهش آمارهای تاسف‌بار و نگران کننده، تمامی دستگاه‌های متولی اعم از فرهنگی و بهداشت و درمان، باید پای کار بیایند.

رئیس مرکز بهداشت شهید دامیده بویراحمد از افزایش آمار بیماری‌های سرطانی و بیماری‌های روده‌ای در این شهرستان هم خبر داد و گفت: در سال های ۸۹ و ۹۹، کار پژوهشی و تحقیقاتی در شهرستان بویراحمد انجام دادیم که بر اساس آن در ۱۰ سال گذشته، آمار بیماری ها با شیب صعودی نگران کننده ای روبه افزایش است.

نیازی با تاکید بر اینکه همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد برای کاهش آمارهای تأسف‌بار عنوان شده یک ضرورت انکار ناپذیر است، خاطرنشان کرد: بدلیل سخت گذری و مسدود بودن برخی از محورهای ارتباطی روستایی، با مشکلاتی در انتقال خدمات بهداشتی روبرو بوده که انتظار داریم حوزه راهداری به این موضوع بصورت جدی وارد عمل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شیوع سوء تغذیه و کاهش وزن کودکان در شهرستان بویراحمد هم اشاره و اظهارداشت: متاسفانه بدلیل شیوع سوء تغذیه و کاهش وزن در کودکان، شاهد کاهش قد دانش‌آموزان در این شهرستان نیز هستیم.

رئیس مرکز بهداشت شهید دامیده بویراحمد، به توزیع ۴۲۴ هزار قرص آهن در ایام مختلف سال تحصیلی در مدارس پسرانه و دخترانه این شهرستان هم اشاره و ادامه داد: اختلالات توجهی که در مدارس افزایش پیدا کرده با قرص آهن اصلاح می‌شود.

نیازی با تشریح برخی آمارهای و خدمات بهداشتی ارائه شده در یک ساله اخیر در شهرستان بویراحمد، تصریح کرد: غربالگری رایگان بیماری ایدز برای پنج هزار و ۸۶۰ نفر، غربالگری چهار هزار و ۵۰۰ زن باردار تحت پوشش بیماری‌های HIV، هپاتیت، توزیع ۵۳۴ بسته داروی درمانی هپاتیت سی، انجام رایگان تمام آزمایشات مربوط به بیماری HIV و شناسایی ۹۴۰ زوج نابارور و تخصیص ۳۰۰ فقره وام ۵۰ میلیونی برای کمک هزینه درمانی این زوج‌ها از مهمترین این خدمات بوده است.

وی گفت: مراقبت از ۲۲ هزار سالمند، شناسایی سه هزار سالمند پُرخطر و کم بضاعت و معرفی به بهزیستی از دیگر خدمات شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد در یک سال اخیر بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز