خبرگزاری کار ایران

در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی مطرح شد؛

ضرورت مشارکت نخبگان برای تدوین برش استانی سند مهندسی فرهنگی / 2 سال از تدوین سند نقشه مهندسی فرهنگی کشور می‌گذرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۷۲۴

استاندار مرکزی با تأکید بر اینکه ضروری است نخبگان، رسانه‌ها و فعالان فرهنگی این استان برای تدوین برش استانی سند مهندسی فرهنگی استان مشارکت گسترده داشته باشند، گفت: مشارکت عمیق برای ادامه مسیر در انجام این سند ملی، ضروری است و نباید وارد فرآیند اداری بی‌ثمر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد مخلص‌الائمه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی، افزود: سند مهندسی فرهنگی استان مرکزی با توجه به مسائل مختلف استان تدوین شده و اجرای این سند نیازمند همگرایی بین مسئولان و نقش‌آفرینی فعالان فرهنگی استان است.

وی با اشاره به اینکه کاری که در دفتر اجتماعی استانداری آغاز شده باید با همکاری دستگاه‌های اجرا شود، ادامه داد: در سند مهندسی فرهنگی استان مرکزی به 30 مسئله رسیده‌ایم تا وظیفه خود و تکالیف قانونی انجام شود، در غیر این صورت همین شرایط باقی خواهد ماند.

استاندار مرکزی اظهار داشت: باید با هم‌فکری و هم‌افزایی مسائل اولویت‌دار بررسی شود، در غیر این صورت وضعیت نه چندان مطلوب اجتماعی و فرهنگی استان همچنان باقی خواهد ماند. بنابراین باید از فرصت‌های باقیمانده در سال جاری به نحو مطلوب استفاده شود و مسیر پیشرفت ادامه یابد.

مخلص‌الائمه تصریح با بیان اینکه جهت‌گیری دولت بهبود یافته و رو به پیشرفت است و اهم موفقیت‌های استان منتشر می‌شود، کرد: گفتمان باید نتیجه‌گرا باشد و دستگاه‌های اجرایی باید به این گفتمان بپیوندند، زیرا نقشه مهندسی فرهنگی کشور، مسأله محور است.

وی بیان داشت: 85 سند راهبردی در کشور وجود دارد که از سرنوشت این سندها اطلاعی نیست و به جایی نرسیده است و 50 سیاست کلی نیز در این خصوص ابلاغ شده است. علیرغم تلاش‌های شبانه‌روزی، فاصله زیادی با شرایط مطلوب وجود دارد.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی نیز در این جلسه گفت: 2 سال از تدوین سند نقشه مهندسی فرهنگی کشور می‌گذرد و 5 کمیته برای این سند در استان پیش‌بینی شده است.

محمدرضا جعفری افزود: 30 موضوع مختلف برای این سند احصا شده که در این رابطه باید 5 مسله اولویت‌دار شناسایی شود و بعد از شناسایی هر دستگاه اجرایی، اقدام اولویت‌دار در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: برش استانی این سند برای استان مرکزی بسیار مهم است و باید دستگاه‌های اجرایی در مجموعه خود کارگروه درونی را تشکیل دهند و فعالیت در این موضوع نباید نمایشی باشد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز