خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در شیراز مطرح کرد؛

30 هزار کیلومتر راه روستایی200 هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۶۹۷

در آیینی هفته حمل و نقل و روز راهداری با حضور مسئولان کشوری و استانی به همت اداره کل حمل و نقل جاده ای و راهداری استان فارس برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مشاور وزیر و قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه مجموعه اقدامات در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با هدف ارتقا شخصیت و هویت به رانندگان حمل و نقل راهداری  صورت گرفته است، عنوان کرد:  مشکلات در حوزه راهداری زیاد است؛ با ورود حضور وزیر جدید راه و شهرسازی  که همزمان با تنظیم لایحه بودجه در سال 1402 کشور  است پیشنهادات برای رفع مشکلات این حوزه مدنظر وزیر در لایحه پیشنهادی به دولت داده شد است.

 علی جعفری با بیان اینکه به دنبال رفع مشکلات  کارکنان   راهداری و رانندگان حمل و نقل جاده ای هستیم خاطر نشان کرد:  در تلاش هستیم یکبار برای همیشه تفاوت حقوق بین کارکان وزرات راه و شهرسای و راهداری برای همیشه حل گردد، اینکه چند نوع حقوق داشته باشیم و باعث نارضایتی کارکنان این مجموعه ها شده  است و طبق دستور رئیس جمهوربه دنبال یکسان سازی  پرداختی حقوق ها هستیم.

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به تهیه لایحه قانونی ساماندهی نیروی انسانی و پرنسل این سازمان و ادارت کل استانها به صحن مجلس بیان کرد: نیروهای سازمان راهداری  و نیروهای شرکتی با فعالیت متنوع که دارند لذا با  این قانون ساماندهی و رفع تفاوت در حقوق های آنها مرتفع می شود.

جعفری با اشاره به اعتبار لازم برای قانون ساماندهی نیروهای پرسنلی دربودجه  سال 1402  گفت: با تصویب این مصوبه در مجلس، دولت ساماندهی نیروی انسانی  را دستور کار قرار می دهد و از سوی دیگر با یکسان سازی حقوق ها  بعضا شاهد افزایش حقوق  خواهیم بود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به لایحه  اصلاح  قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت بعنوان یکی از  دغدغه های رانندگان بیان کرد: طبق این لایحه بیمه تکمیلی رانندگان و نوسازی ناوگان در کمیسیون مصوب شده است. 

جعفری تصریح کرد: این موضوع با پیگیری وزیر راه و شهرسازی تا تبدیل شدن آن به قانون پیگیری می شود تا تمام دغدغه رانندگان از جمله بیمه تکمیلی و نوسازی ناوگان با این قانون به سرانجام برسد.

30 هزار کیلومتر راه روستایی200  هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد

وی با اشاره به اینکه تهیه مسکن  کارکنان اداره کل راهداری حمل و نقل جاده ای استان فارس دغدغه دیگر است، یادآور شد: درخواست این  موضوع در مرحله ابلاغ است  تا این موضوع بزوئدی وارد فاز عملیاتی گردد.

به گفته وی در شرایط اقتصادی  در برخی از موارد دچار کاستی هستیم ؛ اگر معتقدیم حمل و نقل کشور و جاده ای بیش از 90 درصد بار را به دوش می کشد و معتقدیم این حوزه در تولید ناخالص ملی سهم عمده ای دارد پس باید در در توزیع منابع این شرایط را لحاظ نمایم تا مشکلات این قشر مرتفع گردد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این مطلب که باید برنامه محور حرکت کنیم  خاطرنشان کرد: باید برنامه محور حرکت کنیم  تا معضلات جاده ای و نگهداری راه ها  برطرف گردد.

جعفری با بیان اینکه تاکنون اعتبار راه روستایی در استان تخصیص  نیافته است، عنوان کرد: برای احداث 30 هزار کیلومتر راه روستایی نیازمند بیش از 200  هزار میلیارد تومان منابع نیاز داریم.   

وی تاکید کرد: نیازمند برنامه ریزی برنامه محور و دغدغه مندتر در ستاد هستیم  تا درخصوص مشکلات حمل و نقل هم فرایندها به سمت هوشمند سازی در حوزه ناوگان  پیش رود  تا مشکلات حل شود

وی گفت: برای  عبور از فضای فعلی و رفتن به هوشمند سازی  باید در یک فضای همدلی به یک موضوع مشترک و تصمیم گیری برسیم .

جعفری خاطرنشان کرد:  ایجاد گفتمان مشترک راه حل رفع شرکت های حمل و نقلی و بهینه کردن بحث حمل و نقل و سوخت و توزیع بار  است و اگر وضعیت فعلی رضایت بخش نیست باید در این محور حرف بزنیم و در یک فضای همدلی و از خود گذشتگی شاهد رفع کاستی ها باشیم.

وی یادآور شد:  مدیریت اداره کل  راهداری و حمل و نقل جاده ای  از زمان گرفتن مسولیت  با پیگیری های خود باعث سرعت بخشی به پروژه ها  در این حوزه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز