خبرگزاری کار ایران

نرخ مصوب شیرینی شب‌ یلدا در مشهد تعیین شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۳۱۲

رئیس اتحادیه صنف شیرینی‌فروشان مشهد گفت: در آستانه شب یلدا نرخ مصوب پنج نوع شیرینی تعیین شد و به اطلاع صنوف تحت پوشش این اتحادیه رسید.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد فرزانی رئیس اتحادیه صنف شیرینی‌سازان، شیرینی‌فروشان و کافه قنادی مشهد گفت: در آستانه شب یلدا نرخ مصوب پنج نوع شیرینی از سوی رئیس کمیسیون نظارت تعیین شد و به اطلاع صنوف زیرپوشش این اتحادیه رسید.

وی افزود: بر این اساس هر کیلو شیرینی‌ تر معمولی درجه ممتاز ۱۲۰ هزار تومان، درجه یک ۱۰۰ هزار تومان و درجه دو ۸۵ هزار تومان تعیین شده است.

رئیس اتحادیه صنف شیرینی‌سازان، شیرینی‌فروشان و کافه قنادی مشهد ادامه داد: هر کیلو شیرینی دانمارکی معمولی درجه ممتاز ۱۱۰ هزار تومان، درجه یک ۹۰ هزار تومان و درجه دو ۷۵ هزار تومان و هر کیلو شیرینی زبان معمولی درجه ممتاز ۱۰۵ هزار تومان، درجه یک ۸۵ هزار تومان و درجه دو ۷۰ هزار تومان است.

فرزانی بیان کرد: قیمت هر کیلو شیرینی "سلی" معمولی درجه ممتاز ۱۱۰ هزار تومان، درجه یک ۹۰ هزار تومان و درجه دو ۷۵ هزار تومان و همچنین قیمت هر کیلو شیرینی "گته و پاپیون" معمولی درجه ممتاز ۱۰۵ هزار تومان، درجه یک ۸۵ هزار تومان و درجه دو ۷۰ هزار تومان است.

وی تصریح کرد: اعضای این اتحادیه در نرخ گذاری تابع قانون نظام صنفی هستند که بر اساس ماده پنج این قانون، نرخ گذاری‌ها گروه بندی یا اولویت بندی شده و پنج نوع شیرینی مشمول نرخ گذاری گروه ۲ است که باید توسط کمیسیون نظارت استان تعیین شود.

رئیس اتحادیه صنف شیرینی‌سازان، شیرینی‌فروشان و کافه قنادی مشهد تاکید کرد: براساس همین قانون تعیین نرخ اقلامی که در اولویت سوم نرخ گذاری قرار می‌گیرند، برعهده واحد‌های صنفی گذاشته شده است که واحد‌ها براساس قیمت تمام شده شیرینی و با احتساب سود متعارف خود، نرخ شیرینی را تعیین می‌کنند.

فرزانی اظهار کرد: در حال حاضر پایین‌ترین نرخ شیرینی در بازار مشهد هر کیلو ۷۰ هزار تومان و بالاترین نرخ هر کیلو شیرینی ۶۰۰ هزار تومان است و هر واحد صنفی به طور میانگین برای ۱۲ نفر شغل ایجاد کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز