خبرگزاری کار ایران

فرماندار یزد خبر داد؛

فروش غیرقانونی آرد یارانه‌ای توسط برخی نانوایی‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۲۹۴۳

فرماندار یزد دلیل تشکیل صف‌های طولانی در مقابل نانوایی‌ها را فروش غیرقانونی آرد یارانه‌ای توسط برخی نانوایی‌ها دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمدرضا مدرسی با بیان اینکه مدل چرخه توزیع آرد در سال‌های متمادی در حال انجام بوده و تاکنون هیچ مشکلی نداشته است اظهار داشت: بسیاری از آرد‌هایی که باید در نانوایی‌ها برای پخت مصرف شود، به علت فاصله قیمت معنادار و فاحش بین آرد یارانه‌ای و آزاد به صورت غیررسمی و خارج از شبکه توسط برخی نانوایی‌ها معامله می‌شود و این مساله سبب کمبود آرد در برخی واحد‌ها شده است.

فرماندار یزد از تاسیس نشدن نانوایی‌های جدید به عنوان یکی دیگر از مشکلات یاد کرد و اظهار داشت: این مسئله در کنار معامله غیرقانونی آرد به ایجاد صف‌های طولانی در نانوایی‌ها منجر شده است.

وی ادامه داد: آزاد شدن قیمت نان فاتنزی نیز سبب استقبال بیشتر مردم از نان و به تبع آن شلوغ شدن نانوایی‌ها شده است.

مدرسی با بیان اینکه بیشترین رصد بازرسان از راه کارتخوان‌های جدید نانوایی‌ها صورت می‌گیرد، اظهار داشت: از طریق این کارتخوان‌ها می‌توان ساعت آغاز و پایان و تعداد پخت و تراکنش‌ها را ببینیم و بسیاری از انحراف‌ها و کم فروشی‌ها به صورت روزانه رصد می‌شود.

وی با اشاره به شناسایی متخلفان بر اساس این رصد‌ها گفت: میزان برخورد‌ها و جریمه تعزیرات با فاصله قیمتی آرد یارانه‌ای هر گونی ۴۰ هزار تومانی با آرد آزاد هر گونی ۶۲۰ هزار تومانی بسیار زیاد بوده و جریمه‌ها برای این متخلفان بازدارنده نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز