خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

دولت فکری به حال نیروهای شرکتی بکند/حقوق کارگران کفاف زندگی شان را نمی‌دهد/معیشت و درمان دو مشکل اصلی بازنشستگان تامین اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۲۲۱۴

دبیراجرایی خانه کارگر استان گلستان گفت:  دولت سیزدهم هر چه سریعتر برای نیروی های شرکتی یک فکری کند و هر چه زودتر تبدیل وضعیت شوند و بلاتکلیفی‌شان زودتر پایان یابد.

غلام رضا طالبا در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهارکرد: امروز وضعیت تولید کارخانجات اصلا خوب نیست و تولیدکنندگان دچار مشکلات فراوانی هستند که متاسفانه کارگرانی در بعضی از کارخانه‌های استان تعدیل شده‌اند.

وی ادامه داد: دولت از تولیدکننده‌ها حمایت کند که جلوی اخراج کارگران گرفته شود و در سال‌های اخیر به دلیل کرونا تعداد زیادی کارگر بیکار شدند که اکثر آنها کارگران حوزه خدمات و فصلی بودند و جامعه کارگری در وضعیت خوبی به سر نمی برد.

طالبا بیان کرد: مسائل زیادی در حوزه کارگری استان وجود دارد و متاسفانه کارگران امنیت شغلی ندارند و داشتن امنیت شغلی باعث دلگرمی خانواده های کارگران خواهد شد. کارگری که تمام وقت نگران از دست دادن شغل خود باشد نمی‌تواند بهره‌وری لازم را داشته باشد. 

وی تصریح کرد: حذف شرکت های پیمانکاری، تامین مسکن، افزایش حقوق، تبدیل وضعیت و... از مهترین خواسته های کارگران است که متاسفانه تاکنون اقدمات خاصی برای حمایت از کارگران صورت نگرفته است.

وی گفت: رشد تولید و پیشرفت اقتصادی در کشور وابسته به نیروی کار است که متاسفانه امروزه با این شرایط معیشتی کارگران با آن مواجه هستند کارگر به لحاظ روحی در وضعیت مناسبی قرار ندارد. از کارگران نمی‌توان انتظار حرکتِ روبه جلو داشته باشیم.

وی تصریح کرد: معیشت و درمان دو مشکل اصلی بازنشستگان تامین اجتماعی است و افزایش سرسام آور هزینه های دارو و درمان باعث شده بازنشستگان تأمین اجتماعی با مشکلات زیادی مواجه شوند.حتی این  مشکل باعث شده که  بازنشستگان حتی داروهای معمولی و روتین را تهیه کنند.

وی خاطر نشان کرد: بازنشستگان سال‌های زیادی حق بیمه خود را پرداخت کرده‌اند و درمان برای بازنشستگان باید رایگان باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز