خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

۲۷ معدن در کهگیلویه و بویراحمد غیرفعال است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۲۷۸

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از غیرفعال بودن ۲۷ معدن در این استان خبرداد.

دارا فرامرزی در گفت‌وگو با ایلنا از یاسوج، تعداد پَروانه‌های بهره‌برداری از معادن استان کهگیلویه و بویراحمد را ۸۱ پروانه مَعدن با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۹۶ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از این تعداد، ۲۷ معدن غیرفعال است.

وی آمار اشتغالزایی در معادن فعال استان کهگیلویه و بویراحمد را ۷۹۰ نفر با استخراج اِسمی سالیانه حدود شش میلیون تُن ذکر کرد و اظهار داشت: مجموع ذخیره قطعی این معادن، یک‌هزار و ۶۸۴ میلیون تُن است.

وی با بیان اینکه ۴۵ فقره از این معادن با ذخیره قطعی یک‌هزار و ۴۳۹ میلیون تُن، سرمایه‌گذاری ۲۴۸ میلیارد ریال و اِشتغال ۴۶۸ نفر در این استان فعال است، خاطرنشان کرد: اِستخراج اِسمی سالیانه این مَعادن سه میلیون و  ۶۰۰ هزار تُن است.

این مسئول اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد از در حال تجهیز بودن ۹ معدن هم خبرداد و ادامه داد: در شش ماهه نخست سالجاری، پنج معدن غیرفعال با سرمایه‌گذاری ۱۳۰ میلیارد ریال و اِشتغال ۳۳ نفر  فعالیت دوباره خود را از سر گرفته است.

به گفته فرامرزی، در سالجاری بیش از ۲۰ هزار و ۷۴۸ میلیون ریال حقوق دولتی از بهره‌برداران مَعادن و دارندگان مجوز‌های برداشت مواد معدنی استان کهگیلویه و بویراحمد وصول شده که این میزان نسبت به مدت مُشابه سال قبل ۱۰۷ درصد رشد داشته است.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد،  ساماندهی برداشت های مواد معدنی، وصول مطالبات مُعوق و فعالیت‌های استخراجی مَعدنکاران و صنایع مَعدنی را از مهمترین دلایل رشد درصد وصولی در این ارتباط برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز