خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در قزوین:

انجام کار خیر باید متناسب با اولویت‌ها و نیازها باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۲۰۹

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: طبقه‌بندی کردن نیازها، اولویت‌ها را دیدن و جزیره‌ای نگاه نکردن در انجام کار خیر بسیار دارای اهمیت است، باید ببینیم کدام امر واجب‌تر و نیاز مردم است تا همه برای آن منظور بسیج شویم.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار اعضای مجمع خیّرین و مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین با اشاره به اهمیت انجام کار خیر در منظر دین اسلام گفت: ساخت بیمارستان، مراکز درمانی و مدرسه از کارهای خیّری ارزشمند بوده و ثواب بسیار زیادی دارد و تا وقتی که دیگران از آن‌ها بهره می‌برند، بانیانش ثواب می‌برند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: در خیِّر پروری باید توجه داشته باشیم تا زمانی که واجبات جلوی چشم خیّر وجود دارد نوبت به مستحبات نمی‌رسد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: دین به ما می‌گوید نیازها را در اولویت ببینیم، فرض کنید مردم نیازمند دیالیز هستند، این از مدرسه‌سازی واجب‌تر است و باید آن را در اولویت قرار دهیم.

وی تاکید کرد: در خیّری حریص نباشید که حجم پولی که جمع می‌کنید زیاد باشد، ولی حریص باشید در اینکه کیفیت پول یعنی پاک بودن آن رعایت شود.

عابدینی ادامه داد: در مورد مدرسه و بیمارستان و دیگر موارد نیز همین گونه است، اگر بخواهیم این‌ها برکت داشته باشند باید با پاک‌ترین و حلال‌ترین مال ساخته شوند.

وی عنوان کرد: خداوند در آیات 17 و 18 سوره توبه فرمود مشرکان حق ندارند مساجد را آباد کنند، در حالی که به کفر خود شهادت می‌دهند؛ چه کسانی می‌توانند مساجد را آباد کنند، ببینید کسی که آمده مسجد را آباد کند ایمان به خدا دارد، ایمان به خدا زمانی معلوم می‌شود که فرد برود خمس و زکات مالش را بدهد، به کسی ظلم نکند، ارث برادر و خواهر را نیاورد مسجد بسازد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: گاهی می‌آیند می‌گویند فلانی گفته من اینقدر آهن برای مسجد فلان روستا می‌دهم به شرط اینکه شما هم در انتخابات به من رأی بدهید، می‌گویم شما می‌خواهید مسجد بسازید یا می‌خواهید سالن بسازید، نام مسجد را خراب نکنید، این‌ها بسیار مهم است.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: حتی اگر یک آدم متدیّن آمد و گفت من اینقدر مصالح برای ساخت مسجد می‌دهم، به شرطی که شما این کار را بکنید به او بگویید اگر می‌خواهی برای ساخت مسجد شرط بگذاری برو، ما نمی‌خواهیم، مسجد باید با تمام خلوص ساخته شود، حتی خیر بگوید نمی‌خواهم اسم من فاش شود، نه اینکه شرط و شروط بگذارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز