خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

اصلاح قانون و اعتبارات ملی گره‌‎گشای معضل حاشیه‌نشینی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۸۳۱

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای شهر مشهد گفت: به منظور مقابله با حاشیه‌نشینی و ساماندهی حاشیه شهرهای کشور، نیازمند اصلاح برخی از قوانین و همچنین تخصیص اعتبارات ملی برای این موضوع هستیم.

به گزارش ایلنا از مشهد، غلامحسین صاحبی در یادداشتی گفت: در ایران بیش از ۱۹ میلیون حاشیه‌نشین داریم که در این بین، مشهد دارای بیشترین جمعیت حاشیه‌نشین نسبت به سایر کلانشهرها است. هرچند در شهرداری مشهد، از شورای چهارم رویکرد مدیریت شهری با تشکیل کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر تغییر کرده و شیب خدمت تا حدودی به سمت مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر هدایت شده ولی با توجه به محدودیت‌های یاد شده، ساماندهی حاشیه شهر ده‌ها سال به طول می‌انجامد.

وی افزود: ساماندهی حاشیه شهرها مستلزم اعتبارات ملی است و مادامی که این مهم محقق نشود، مشکلات کلانشهرها حل نمی‌‌شود.

صاحبی همچنین گفت: در اعتبارات و بودجه‌های سنواتی، ردیف ویژه‌ای برای اعتبارات سازمان بازآفرینی شهری کشور باید لحاظ شود تا این اعتبارات به کمک ساماندهی حاشیه شهر مشهد مقدس بیاید.با حل مشکلات روستاها، اصلاح قوانین و تامین اعتبارات می‌توان مهاجرت معکوس را رقم زد؛ برای تشویق مردم به مهاجرت از شهرهای بزرگ به شهرهای کوچک و روستاها و به تبع جلوگیری از توسعه حاشیه‌نشینی، باید نیازهای افراد را تامین کرد و اشتغال زایی کرد.

عضو شورای شهر مشهد اظهار داشت: با وجود ۱۹ میلیون حاشیه‌نشین در کشور، آیا وقت آن نرسیده که نمایندگان مجلس کمیسیونی ویژه ساماندهی حاشیه شهرهای کشور تشکیل دهند؟ آیا این ضرورت هنوز احساس نشده تا به صورت ویژه‌تر و شبانه‌روزی به این حوزه بپردازیم؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز