خبرگزاری کار ایران

کلنگ‌زنی و افتتاح ۱۴ پروژه در منطقه تاریخی فرهنگی شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۶۰۴

شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز گفت: از مجموع ۲۹پروژه‌ای که در سطح این کلانشهر کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود، ۱۴پروژه مربوط به منطقه تاریخی فرهنگی است که نشان‌دهنده سهم تقریباً ۵۰ درصدی این منطقه از پروژه‌ها است.

به گزارش ایلنا، علی مصلی‌نژاد در افتتاح عملیات بهسازی و بازآفرینی خیابان ناصرخسرو اظهار کرد: از مجموع ۲۹پروژه‌ای که در سطح شهر شیراز کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود ۱۴ پروژه مربوط به منطقه تاریخی فرهنگی است که نشان‌دهنده سهم تقریباً ۵۰ درصدی این منطقه از پروژه‌ها است.

او میزان اعتبار صرف شده برای شروع به کار و بهره‌برداری از این پروژه‌ها را رقمی بالغ بر ۷۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این میزان ۴۱۰ میلیارد ریال اعتبار پروژه‌های افتتاحی و ۳۱۰ میلیارد ریال نیز اعتبارات پروژه‌های کلنگ‌زنی شده است.

به گفته شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز، این منطقه عنوان نخست در تخصیص اعتبارات عمرانی را بر اساس بررسی‌های به عمل آمده به خود اختصاص داده و این موضوع نشان‌دهنده اهمیت بافت برای مسئولان است.

مصلی‌نژاد در ادامه اظهار امیدواری کرد که با حمایت شهردار، اعضای شورا و دیگر مسئولان شاهد رونق بیش از پیش این منطقه باشیم.

وی با تاکید بر این موضوع که بافت تاریخی و فرهنگی به طور قطع مقصد گردشگران وارد شده به شهر شیراز خواهد بود، تصریح کرد: این منطقه این ظرفیت را دارد که به مقصد زیارتی و تفریحی بسیاری از گردشگران و مسافران تبدیل شود.

شهردار منطقه هشت شیراز با اشاره به اینکه عمده گردشگران خارجی تمایل به اسکان و حضور در بافت تاریخی و فرهنگی را دارند، اظهار داشت: بدون شک در مبدا زندگی گردشگران خارجی تعداد قابل توجهی هتل و ساختمان‌های نوساز و جذاب وجود دارد، اما آنها به شیراز می آیند تا بافت تاریخی و هویتی شهر شیراز را به تماشا بنشینند و زندگی در آن را تجربه کنند.

شهردار بافت تاریخی و فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز ما در قلب پروژه زندیه قرار داریم، اظهار داشت: این پروژه یک پروژه ملی ۳۵ هکتاری است و به عنوان یک برند گردشگری در شهر شیراز جلوه‌گری خواهد کرد.

به گفته مصلی‌نژاد، سنگفرش و ایجاد آبنما در خیابان.های ناصرخسرو، میدان شهدا، ضلع شمالی بانک ملی، بخشی از خیابان ۲۲ بهمن تا دیوانخانه و دو طرفه شدن خیابان هجرت از جمله اقداماتی است که در راستای ثبت جهانی این محدوده محقق شده است.

شهردار منطقه ۸ همچنین از افتتاح چند پروژه دیگر در سطح منطقه تاریخی فرهنگی شیراز در ماه‌های پیش رو خبر داد و گفت: با مساعدت شهردار شیراز، فرایند تبدیل ساختمان مرکزی شهرداری به موزه در دست پیگیری است که این کار می‌تواند در ثبت جهانی این اثر در سازمان یونسکو موثر باشد.

کلنگ‌زنی و افتتاح ۱۴ پروژه در منطقه تاریخی فرهنگی شیراز

بافت تاریخی بیشترین بودجه نسبت به دیگر مناطق شیراز دارد

عضو و ناظر شورای شهر شیراز در شهرداری منطقه ۸ با اشاره به افتتاح  ۷ پروژه در بافت قدیم و کلنگ زنی ۷ پروژه در بافت تاریخی گفت: بیشترین پروژه های شهرداری شیراز به لحاظ تعداد در این منطقه شاهد هستیم.

مهدی نصیری بیان کرد: بودجه عمرانی اختصاص یافته به بافت تاریخی بیشترین بودجه نسبت به دیگر مناطق شیراز دارد، که نشان از اهمیت بافت تاریخی شیراز در شورای ششم است.

وی با بیان اینکه رویکرد شورای ششم تعریف پروژه های زیادی برای پیشرفت شهری هم از نگاه تاریخی و هم از نگاه کالبدی است، ابراز کرد: تلاش می‌کنیم با هماهنگی بین دستگاه های مختلف، سرعت پروژه های شهری در این منطقه را بیشتر کنیم.

ناظر شورا در شهرداری منطقه ۸ با اشاره به اینکه سرعت و تعداد پروژه های تعریف شده در آینده برای این منطقه بیشتر خواهد شد، تصریح کرد: برای اولین بار مسیرهای گردشگری توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز تعریف شده است که عمده این مسیرها در بافت تاریخی قرار دارد.

نصیری با اشاره به کلنگ زنی مسیر ۴۵ متری خیابان محراب نیز گفت: این خیابان برای ۷۵ هزار شهروند ساکن سه محله آبجوار، دشت چنار و محراب به طول ۱.۷ کیلومتر و عرض ۴۵ متر دسترسی خوبی ایجاد می شود.

وی افزود: درحال حاضر این سه محله به دلیل عبور و مرور ماشین های زیاد از خیابان باریک شاهد وقوع تصادفاتی هستند که با راه اندازی خیابان ۴۵ متری محراب هدیه خوبی به ساکنین محلات  هم به مناطق جنوب شیراز برای رسیدن به مرکز و شمال شهر  و هم برای کارکنان شهرک صنعتی نیز  یک مزیت خواهد بود که با زمان کمتری به محل کار خود برسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز