خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در کشور انجام گرفت؛

ساخت دستگاه نشت‌یاب گاز متان مبتنی بر تکنولوژی لیزر توسط یک شرکت دانش‌بنیان در شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۷۲۶

برای اولین بار در کشور اولین دستگاه نشت‌یاب گازمتان مبتنی بر تکنولوژی لیزر در کشور توسط شرکت دانش‌بنیان پترو آینده رجحان مهرگان در شیراز بومی‌سازی و ساخته شد.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت دانش بنیان پتروآینده رجحان مهرگان گفت: نشت‌یابی فرآیند بسیار مهمی در صنایع گاز و پتروشیمی است که می‌تواند از بروز خطرات نظیر انتشار گازهای سمی و نیز گازهای قابل اشتعال جلوگیری کند.

جواد احسنی با اشاره به اینکه در سالیان دور در خصوص نشت‌یابی از طریق حس بویایی نفر پیمایش گر استفاده می‌شد، افزود: با پیشرفت تکنولوژی در ابتدا از تکنولوژی FID برای نشت‌یابی استفاده شد اما این تکنولوژی به دلیل حجم بالای آن تنها با ماشین قابل‌حمل بود و بعد از مدتی با پیشرفت تکنولوژی دستگاه‌هایی ساخته شد که توسط نفر قابل‌حمل بود.

وی ادامه داد: دستگاه‌هایی که امروز در این صنایع استفاده می‌شوند، وزن بالا و به سیلندر هیدروژن نیاز دارند و دقت این دستگاه‌ها معمولاً بالا نبوده و قابلیت تفکیک گازهای شناسایی‌شده را ندارند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان پتروآینده رجحان مهرگان به روزترین تکنولوژی موجود که مشکلات روش FID را مرتفع می‌کند را استفاده از لیزر در شناسایی دانست و عنوان کرد: در این تکنولوژی به‌روز، قابلیت تفکیک و شناسایی‌ای گازها با دقت بالا وجود دارد و از آن در ساخت نشت‌یاب‌های گاز لیزری استفاده می‌شود و با توجه به اینکه شناسایی گاز در این روش به‌صورت غیر تماسی است، پاسخ زمانی بالایی دارد.

ساخت دستگاه نشت‌یاب گاز متان مبتنی بر تکنولوژی لیزر توسط یک شرکت دانش‌بنیان در شیراز

احسنی خاطرنشان کرد: شرکت پترو آینده رجحان مهرگان طی سه سال با تحقیقات و انجام انواع تست‌های عملکردی برای اولین بار این تکنولوژی را در کشور بومی‌سازی کرده است و از آن در ساخت دستگاه نشت‌یاب گاز متان لیزری استفاده می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه تکنولوژی ساخت این دستگاه در شرکت صورت پذیرفته است لذا در زمینه تأمین قطعات یدکی و نیز پشتیبانی مادام‌العمر دستگاه هیچ محدودیتی برای این محصول وجود ندارد. 

احسنی یادآورشد: نیرو‌های این شرکت کارآزموده و متخصص با تجربه در زمینه پژوهش هستند که سعی کرده‌ایم تمام محصولات خود را به نحوی تولید کنیم که رضایت مصرف‌کننده را به همراه داشته باشد و هدف اصلی شرکت در کوتاه مدت بی نیازی کشور از واردات و در بلند مدت دستیابی به بازار‌های جهانی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز