خبرگزاری کار ایران

در دیدار نائب رئیس مجلس با استاندار فارس مطرح شد؛

تأمین اعتبار ۲۰۰ میلیاردی آب شرب داراب و زرین‌دشت در آینده نزدیک/ ضرورت تسریع در انتقال آب دریا به استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۹۰۰

در دیدار نائب رئیس مجلس، رئیس کمیسیون‌ تخصصی عمران و رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست و جمعی از نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی، استاندار فارس و مدیران آب منطقه‌ای و آبفای فارس با وزیر نیرو به اهمیت تامین آب شرب مورد نیاز و ضرورت انتقال آب دریا به استان فارس تاکید شد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست مجلس در این دیدار با تاکید بر اینکه آب‌رسانی به مناطق مختلف شهری و روستایی باید تدابیر مناسبی همراه باشد، مطرح کرد: با پیگیری‌های انجام شده اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در قالب اعتبارات ملی به عنوان پشتیبان آب‌ شرب دو شهرستان داراب و زرین‌دشت تامین شد.

وی با اشاره به اهمیت تسریع در فرآیند اجرایی تامین آب شرب دو شهرستان، افزود: این اعتبارات مربوط به ۶ حلقه چاه در شهرستان زرین‌دشت و ۸ حلقه نیز در شهرستان داراب خواهد بود که با اجرایی شدن آن بخشی از مشکلات تامین آب شرب مصرفی مورد نیاز مرتفع می‌شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه با بیان اینکه تخصیص آب مناطق مختلف استان باید با در نظر گرفتن ملاحظات فنی و تخصصی باشد، گفت: متأسفانه با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کمبود منابع آبی بایستی در تامین آب پایدار مناطق مختلف به ویژه در مصارف خانگی با یک نگاه و اقدام مبتنی بر دانش روز به تصمیمات این حوزهبه ویژه در تخصیص آب سدها نیز توجه جدی داشته باشیم.

عسکری یکی از منابع آب پایدار را فاضلاب تصفیه شده شهری معرفی کرد و اظهار داشت: خوشبختانه با مذاکراتی که با وزیر نیرو و مدیران حوزه آب استان فارس انجام گرفت بر این باوریم با تکمیل اعتبارات مورد نیاز در راستای بهره‌برداری کامل از تصفیه‌خانه شهر داراب به میزان قابل توجهی در تامین آب مصرفی نیز پیشرفت خواهیم داشت.

نماینده داراب و زرین‌دشت در رابطه با ضرورت تسریع در انتقال آب دریا به استان فارس اشاره داشت و تصریح کرد: این پروژه با مشارکت بخش خصوصی از چندین سال پیش آغاز شده است که متأسفانه به دلیل بروکراسی اداری و مسائل مرتبط با نحوه بهره‌برداری از آب انتقال یافته با چالش‌هایی مواجه شده بود که با همکاری سایر نمایندگان مجلس و مقامات مسئول وزارت نیرو این موضوعات را به طور مستمر رصد می‌کنیم تا موانع موجود در فرآیند سه خط انتقال نیز برداشته شود.

وی در پایان تصریح کرد: در راستای استفاده بهینه از منابع آبی لازم است در مصارف گوناگون از جمله بخش کشاورزی با فرهنگ‌سازی بتوانیم نسبت به کاهش مصرف تدبیر کنیم که اگر برنامه‌های کلان ملی در تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی عملیاتی شود قطعا ما از بروز چالش‌های آتی در مسئله آب پیشگیری کرده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز