خبرگزاری کار ایران

محور اراک_توره_ بروجرد همچنان حادثه می‌سازد؛

سراشیبی فوت در جاده مرگ/ اعتبارات لازم برای پایان پروژه اراک_ بروجرد وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۷۴۰

جاده اراک _ بروجرد که از آن به عنوان محور اراک _توره_بروجرد یاد می شود، بخشی از آن در محدوده استان مرکزی قرار دارد. این محور همواره شاهد تصادفات بی‌شماری است که متأسفانه بسیاری از این تصادفات منجر به فوت می شود. سالهاست که از این جاده خبرهای مرگ شنیده می شود و شاید به همین جهت است که در بین مردم استان به جاده مرگ معروف است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این منطقه محوری است که با توجه به 2 طرفه بودن جاده از یک سو و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط برخی از رانندگان در این محور از سوی دیگر، همواره باید شاهد تصادفات مرگبار در آن باشیم. اما اینکه چرا محور مورد تأکید در این گزارش، سالهاست به همین روال باقی مانده است و اتفاقات چندانی برای ساماندهی آن از سوی دستگاه های اجرایی ذیربط انجام نمی شود، موضوعی است که مسئولان باید پاسخگوی آن باشند. 

جاده اراک ـ بروجرد باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود

مدیرکل فنی استانداری مرکزی در این رابطه گفت: پیگیری های بسیاری از سوی مدیران ارشد دستگاه های اجرایی و استانداری مرکزی انجام شده و بر این موضوع تأکید شده است که جاده اراک ـ بروجرد باید هر چه سریعتر از سوی مجموعه راه و شهرسازی تعیین تکلیف شود. البته باید در نظر داشت به دلیل اینکه موضوع جاده اراک ـ بروجرد موضوعی کشوری است، باید از سوی وزارت راه و شهرسازی پیگیری شود.

حمیدرضا نوازنی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، افزود: محور اراک ـ توره ـ بروجرد  که در اصطلاح جاده اراک ـ بروجرد لقب گرفته، به عنوان پاشنه آشیل استان مرکزی در حوزه تصادفات مطرح است و به عنوان یک نقطه ضعف از آن یاد می شود. در این راستا دستگاه های اجرایی مسئول  باید تمامی دغدغه خود را بر روی این موضوع متمرکز کنند و پروژه این محور را به سرانجام برسانند.

وی با بیان اینکه در نهایت موضوع ساماندهی جاده اراک ـ بروجرد تأمین اعتبار شده و پیمانکار پروژه نیز مشخص شده است، ادامه داد: در شرایط فعلی که تأمین اعتبار این پروژه انجام شده است، بهانه خاصی نمی توان برای آن گرفت و مجموعه دستگاه های مربوط باید هر چه سریعتر موضوع را تعیین تکلیف کنند تا کمتر شاهد تصادفات به خصوص تصادفات منجر به فوت در این محور باشیم. 

سراشیبی فوت در جاده مرگ/ اعتبارات لازم  برای پایان پروژه اراک_ بروجرد وجود ندارد

   جاده اراک ـ بروجرد تا سال آینده 4 بانده می‌‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی با بیان اینکه در حال حاضر 2 پیمانکار جاده در محدوده اراک ـ بروجرد در حال فعالیت هستند، گفت: این پروژه مربوط به شرکت ساخت و تحت مدیریت مجموعه راه و شهرسازی فعالیت می کند. قرار است این محور تا سال آینده 4 بانده شود و قطعاً با 4 بانده شدن این محور، ایمنی آن بسیار بالاتر خواهد رفت.

مهرداد جهانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، افزود: با توجه به پیگیری های جدی که در سطح استان و توسط دستگاه های اجرایی ذیربط انجام شده است، اصرار بر این موضوع داریم که هر چه سریعتر موضوع 4 بانده شدن محور اراک ـ توره ـ بروجرد اجرایی شود تا دیگر در این محور شاهد حجم تصادفات سنگین و به خصوص تصادفات منجر به فوت نباشیم.

وی به حجم تصادفاتی که در این محور رخ می دهد اشاره کرد و ادامه داد: متأسفانه با توجه به اینکه جاده محور اراک ـ توره ـ بروجرد 2 طرفه است و در شیب طولی قرار دارد، همواره شاهد تصادفات به خصوص تصادفات منجر به فوت در این محور هستیم. باید در نظر داشت که اکثر تصادفات این محور در اصطلاح رخ به رخ است و چنین تصادفاتی قطعاً منجر به فوت می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی اظهار داشت: متأسفانه در محدوده محور اراک ـ توره ـ بروجرد، تردد خودروها با سرعت غیرمجاز، تخطی از سرعت مطمئنه، گردش به چپ و انجام سبقت در قسمت هایی که دارای خط ممتد است، باعث تصادفات بسیاری خواهد شد و عاملی شده است تا تصادفات منجر به مرگ در این محور حجم بالایی داشته باشد.

جهانی تصریح کرد: بر اساس اظهارنظرهای گروه کارشناسی متشکل از نمایندگان پلیس راه، راهداری و سایر کارشناسان ذیربط که گزارش می شود، باید عنوان کرد انواع تصادفاتی که در این محور رخ می دهد 90 درصد عامل آنها انسانی است. بنابراین با 4 بانده شدن این محور، قطعاً نوع برخوردها و تصادفات متفاوت خواهد بود و میزان تلفات و سوانحی که رخ می دهد، بسیار کمتر خواهد شد. 

سراشیبی فوت در جاده مرگ/ اعتبارات لازم  برای پایان پروژه اراک_ بروجرد وجود ندارد

اعتبارات لازم وجود ندارد

این در حالی است که معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی از عدم تأمین اعتبارات لازم برای اتمام پروژه محور اراک ـ توره ـ بروجرد صحبت کرد و گفت: اعتبارات لازم وجود ندارد. اگر تأمین اعتبار و بودجه لازم انجام شده بود، تمامی پروژه محور اراک ـ توره ـ بروجرد به اتمام می رسید.

اصغر حمزه لویی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، افزود: تا زمانی که اعتبارات کامل تأمین نشود، نمی توان فرایند پروژه را رو به جلو حرکت داد و انتظار اتمام پروژه را داشت. اگر اعتبارات لازم تأمین شود، بدون نفس کشیده پروژه را جلو خواهیم برد و به اتمام می رسانیم.

وی ادامه داد: زمانی که طبق قراردادهای کاری موجود با پیمانکار، نمی توان صورت وضعیت های قرارداد را پرداخت کرد، نمی توان انتظار داشت که پیمانکار مرحله بعدی پروژه را آغاز کند و یا اینکه تمامی پروژه را به اتمام برساند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز