خبرگزاری کار ایران

مدیر کل غله استان مازندران اعلام کرد؛

افزایش ۲۵ درصدی خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۳۵۴

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران از افزایش ۲۵ درصدی خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش ایلنا، عباسعلی وفایی نژاد با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۸۴ هزار تن گندم به ارزش ۹۷۵ میلیارد تومان از گندم کاران مازندرانی تضمینی خریداری شده است، با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده تمامی مطالبات گندمکاران مازندرانی که معادل ۹۷۵ میلیارد تومان بود به صورت کامل پرداخت شده است.

وی افزود: گندم تولیدی کشاورزان مازندرانی با ۴ درصد افت مفید و ۱ درصد غیر مفید هر کیلو گندم به قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و مبلغ ۱,۰۰۰ تومان هم به عنوان تشویقی به کشاورزان بابت تحویل هر کیلو گندم به دولت یعنی مجموعاً مبلغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به کشاورز پرداخت شد.

وفایی نژاد با بیان اینکه وضعیت موجودی گندم استان در مراکز نگهداری بیش از ۱۲۰ هزار تن است، اظهار داشت: از جهت ذخیره استراتژیک گندم در شرایط مطلوبی به سر می بریم و با برنامه ریزی صورت گرفته ذخایر گندم در استان به ۳ ماه رسیده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۳ هزار تن گندم از طریق بنادر و از کشورهای حوزه دریای خزر و ۱۱ هزار و ۶۷۶ تن از استان خوزستان تأمین و وارد استان شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز