خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی:

بیشترین آسیب های شغلی بخش ساختمان در شهرستان های اراک و ساوه است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۲۸۸

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: شهرستان اراک با 62 درصد و شهرستان ساوه با 20 درصد بیشترین آسیب های شغلی در بخش ساختمان در این استان را دارند. بیشترین آسیب های شغلی که منجر به فوت می‌شود نیز مربوط به شهرستان های اراک و ساوه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمشید امیدی در حاشیه اجرای طرح سراسری بازرسی ضربتی از کارگاه های پرخطر توسط بازرسان کار استان مرکزی همزمان با سراسر کشور در جمع خبرنگاران، افزود: 53 درصد آسیب به کارگران مربوط به سقوط و لرزیدن از ارتفاع و حدود 14 درصد آسیب ها نیز مربوط به سقوط اشیا گزارش شده است.

وی ادامه داد: علت های وقوع آسیب های شغلی در بخش ساختمان 85 درصد مربوط به عدم نظارت بر کارگاه توسط کارفرما است و حدود 5.5 درصد مربوط به سهل انگاری و بی احتیاطی حادثه دیده است. همچنین 5 درصد مربوط به وسایل بدون حفاظ یا دارای نقص فنی، 3 درصد مربوط به عدم تهیه و تحویل وسایل استحفاظی فردی و حدود 2 درصد مربوط به عدم آموزش کارگران گزارش شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اظهار داشت: اجرای طرح سراسری بازرسی ضربتی از کارگاه های پرخطر توسط بازرسان کار استان مرکزی همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

امیدی تصریح کرد: با توجه به سهم بالای حوادث بخش ساختمانی در سطح کشور و استان مرکزی، اجرای این طرح با هدف کنترل و پیشگیری از حوادث شغلی و ارتقای سطح ایمنی کارگران شاغل در بخش ساختمان انجام می‌شود.

وی بیان داشت: یکی از مأموریت های بازرسی کار، رسیدگی به حوادث ناشی از کار در کارگاه های مشمول قانون کار و همچنین در راستای پیشگیری و جلوگیری از تکرار حوادث است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز