خبرگزاری کار ایران

نماینده شیراز و زرقان در گفت و گو با ایلنا :

گشت ارشاد ؛ هیچ جایگاهی از نظر حقوقی ندارد/ فوت خانم امینی ، یکی از عواملی است که مردم به بهانه آن به خیابان‌ها آمدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۴۱۵

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه دستگیری و به زور سوار کردن افراد در ون ها با کلمه ارشاد در تضاد است، بیان کرد: متاسفانه مأموران گشت ارشاد برای جلوگیری از منکر ، خودشان با بغل کردن بانوان و به زور انداختن آن ها داخل خودروهای ون‌ مرتکب گناه می شوند.

علیرضا پاک فطرت در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه متاسفانه بی توجهی مسئولان به موضوع عدالت اجتماعی و کوتاهی های  در این بخش باعث شده تا شاهد این اتفاقات باشیم، افزود: در شرایط فعلی بیشتر کارمندان و بازنشستگانی که به ما  مراجعه می کنند از وضعیت حقوق و معیشت ناراضی اند.

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه فوت خانم مهسا (ژینا) امینی یکی از عواملی است که مردم به بهانه آن به خیابان‌ها آمدند، گفت: در این شرایط نیاز است تا دولت و مسئولان توجهشان را در افزایش رضایتمندی در بخش های معیشتی و اجرای عدالت اجتماعی به کار گیرند.

عضو کمیسیون آموزش با بیان اینکه زمانی که مردم احساس کنند که عدالت اجتماعی در جامعه وجود ندارد هر میزان هم که به آن رسیدگی شود باز هم از درون احساس ناراحتی دارند، ادامه داد: متاسفانه در این شرایط مردم منتظر یک جرقه می شوند تا بتوانند گرد آن بیایند و با زبان بی زبانی خواستار اجرای عدالت در جامعه شوند.

وی با بیان اینکه شوربختانه در حال حاضر امنیت در شهرها کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: در سال های گذشته سابقه نداشته که آمار سرقت تا این اندازه افزایش پیدا کند و پیگیری نکردن سرقت های زیر 20 میلیون تومانی که شاکی خصوصی هم ندارند یکی از مواردی بود که در سال های گذشته بی سابقه بوده است.

عضو مجمع نمایندگان فارس با اشاره به اینکه ذکر این نکته ضروری است که 20 میلیون تومان معادل حقوق 4 ماه کارگران است، تصریح کرد: سرقت و تهدید مردم باعث می شود تا مشکلات افزایش پیدا کند.

هنوز اطلاع دقیقی از فوت خانم امینی وجود ندارد

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه تاکنون هیچ فردی نتوانسته از فوت خانم امینی اطلاع دقیق پیدا کند، افزود: در حال حاضر نشان ندادن عکس العملی از صدا و سیما هم جای انتقاد دارد و صدا و سیما در برابر این اتفاق سکوت کرده است و در شرایط فعلی نیاز است تا صدا و سیما گزارش ها را به مردم اطلاع رسانی کند.

وجود گشت ارشاد هیچ معنایی و جایگاهی از نظر حقوقی ندارد

پاک فطرت با اشاره به اینکه طبق تحقیقات و مطالعاتی که انجام دادم به این نتیجه رسیدم که وجود گشت ارشاد هیچ معنایی و جایگاهی از نظر حقوقی ندارد، تصریح کرد: متاسفانه دستگاه های فرهنگی گشت ارشاد را روی کار آوردند.

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه در گذشته هم در راستای موضوع حجاب مطالبی را عنوان کردم که مسئولان و متولیان امر به خوبی موضوع را درک نکردند، خاطر نشان کرد: خیلی از افرادی که مانتوهای تنگ و شلوارهای کوتاه می پوشند پولی برای خرید یک مانتو دو میلیون تومانی در اختیار ندارند و ترجیح می‌دهند   مانتویی  ارزان قیمت  بخرند. 

پاک فطرت با اشاره به اینکه یک کارگر، کارمند و پدری که دو الی سه فرزند دختر دارد باید برای خرید چادر که یک پوشش بسیار مناسب برای بانوان است حدود 10 میلیون تومان بپردازد، گفت: ذکر این نکته ضروری است که مسئولان باید بخشی از هزینه هایی که صرف گشت ارشاد می کنند مانند حقوق، حق ماموریت و .... را صرف خرید و توزیع بسته های تشویقی و حمایتی برای پوشش بانوان کنند.

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه تمام بانوان و دخترانی که در خیابان هستند فرزندان ما هستند، ادامه داد: مسئولان باید در نظر بگیرند که شاید این شلوارهایی که دختران می پوشند برای خواهر بزرگترشان باشد.

وی با اشاره به اینکه گشت ارشاد نباید مردم را با کتک و توهین سوار ون کنند ، گفت: ذکر این نکته ضروری است که باید حرمت مردم را نگه داشت و ماموران گشت ارشاد نباید به بدترین حال ممکن بانوان نامحرم را سوار ون کنند.بی شک ارشاد به معنی وجود افراد موجه و خوش رو و کارشناس فرهنگی و دینی و خوش برخورد بد حجابان را ارشاد کنند.

پاک فطرت با اشاره به اینکه در شرایط فعلی نباید اجازه داد که معاندین بخواهند از این اتفاقات بهره ببرند، ادامه داد: در شرایط فعلی نیاز است تا وزیر کشور توجهش را به موضوع گشت ارشاد افزایش دهد و متاسفانه ماموران گشت ارشاد برای جلوگیری از منکر ، خودشان با بغل کردن بانوان و انداختن آن ها به ون ها به گناه مرتکب می شوند.

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه گشت ارشادی که باید آرامش را در جامعه ایجاد کند سبب ایجاد وحشت شده است، افزود: این موضوع به هیچ وجه برای نماینده قابل قبول نیست و در موضوع فوت خانم امینی باید منتظر پاسخ از نهاد های مربوطه بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز