خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنادر استان خبر داد؛

۹ کشتی از بنادر انزلی، نوشهر و امیرآباد به بنادر آستراخان، آکتائو و ماخاچ‌کالا تردد خواهند کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۱۴۱

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان آخرین وضعیت راه‌اندازی خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر را تشریح کرد و گفت: خوشبختانه شاهد افزایش میزان ترافیک و ترانزیت کالا در بنادر انزلی و امیرآباد پس از راه‌اندازی هستیم.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی،حسین یونسی درباره فعالیت خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر، اظهار داشت: پس از راه اندازی خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر شاهد افزایش میزان ترافیک و ترانزیت کالا در بنادر انزلی و امیرآباد هستیم و خوشبختانه روند رو به رشدی را در این راستا تجربه می‌کنیم.

وی ادامه داد: تصمیم بر این است تا معافیت‌های تعرفه‌ای برای شرکت کشتیرانی دریای خزر نیز از سوی سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار گیرد و اینگونه شاهد افزایش رغبت برای فعالیت از سوی خطوط کشتیرانی باشیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به اینکه یکی از عوامل موفقیت فعالیت خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر، استمرار آن است، عنوان کرد: خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در بنادر انزلی و امیرآباد به صورت مرتب، هفتگی و طبق برنامه در تردد هستند و خوشبختانه در این مورد فعالیت ها، نتیجه بخش بوده است.

یونسی با بیان اینکه فعالیت خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر، موجب افزایش میزان ترافیک و ترانزیت کالا می‌شود، گفت: با فعالیت منظم خطوط، صاحبان کالا طبق برنامه اقدام به جابجایی کالای خود می‌کنند و می‌توانند با شرایط بهتری فعالیت تجاری خود را پیش ببرند.

وی ادامه داد: خوشبختانه فعالیت‌ها در بنادر انزلی و امیرآباد برای شرکت کشتیرانی دریای خزر، رضایت بخش بوده است و به طور حتم اگر استقبال صورت نگیرد برای شرکت کشتیرانی نیز راضی کننده نخواهد بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه شرکت کشتیرانی دریای خزر در بندر انزلی اقدام به تهیه کانتینر خالی کرده است، خاطرنشان کرد: مقوله ترانزیت کالا به وجود کانتینر گره خورده است و خوشبختانه در این راستا شرایط بندر انزلی مطلوب است.

یونسی افزود: باید بدانیم شرایط بندر انزلی طی ۶ ماهه نخست سال جاری مطلوب است و تا کنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۷۷ درصدی فعالیت کانتینری آن هستیم و علاوه بر این حدود ۲۷۷ درصد افزایش ترانزیت کالا را تجربه می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز