خبرگزاری کار ایران

توسط دادگاه ۲ کیفری خوزستان؛

رأی دادگاه بدوی رسیدگی به پرونده حادثه متروپل صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۶۱۳

دادگاه کیفری ۲ ستان خوزستان، رأی خود را در خصوص متهمان پرونده حادثه متروپل صادر کرد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی دادگستری استان، سخنگوی قوه قضاییه در مورد آخرین وضعیت پرونده متروپل، گفت: از روز وقوع حادثه متروپل تا کنون که حدود ۳ ماه و ۸ روز می گذرد، پیرو تاکیدات موکد رئیس قوه قضاییه درمورد اینکه فرایند رسیدگی و اتخاذ تصممیم در مورد این پرونده با سرعت دقت و صحت صورت پذیرد، به پرونده رسیدگی شد.

مسعود ستایشی بیان کرد: پرونده مورد بحث که ناظر بر اتهامات ۲۱ نفر از جمله شهردار اسبق، سابق و فعلی آبادان، سرپرست شهرداری منطقه یک آبادان، نماینده سازمان نظام مهندسی و سایر افراد به اتهام تصویب در وقوع قتل شبه عمدی ۴۳ نفر که ۳۶ نفر از آنها مرد و ۷ زن بوده اند و همچنین ایراد صدمه بدنی شبه عمد منجر به مصدومیت ۱۳ نفر که تمامی این موراد ناشی از عدم رعایت نظامات دولتی و ایمنی مقررات ماده ۶۱۶ به نسبت میزان تقصیر است، مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: میزان تقصیر هر فرد بر اساس بررسی ها و ارجاع پرونده به کارشناسان دادگستری مشخص شده است.

ستایشی ادامه داد: پرونده در دادسرا بررسی و منتهی به قرار جلب دادرسی شد. متعاقب آن کیفر خواست صادر و پرونده به دادگاه کیفری ۲ مرکز استان ارسال شد و رای شرعی و قانونی نسبت به این پرونده در مورد متهمان صادر شده است.

وی گفت: براساس رای صادر شده هر یک از متهمان متناسب با میزان تقصیر به پرداخت دیه کامل ۷ زن مسلمان، دیه کامل ۳۶ مرد مسلمان در حق اولیای دم و پرداخت دیه مصدومان حادثه محکوم شدند.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: هر کدام از متهمان پرونده به ۳ سال حبس تعزیری درجه ۵ با احتساب ایام بازداشت، ۲ سال انفصال از خدمات دولتی و عمومی، لغو پروانه اشتغال و محرومیت از عضویت در سازمان نظام مهندسی برای متهمان مرتبط محکوم شدند. حکم صادر ظرف ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدید نظر خواهی است و پس از قطعیت قابل اجرا است.

ستایشی بیان کرد: متهم اصلی پرونده متوفی به میزان ۷۵ درصد مقصر شناخته شده است که دیه اولیای دم از اموال وی پرداخت خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز