خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

شرط و شروط وزیر ورزش برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها/ هر ۱۵ دقیقه با ورزشگاه آزادی در تماس بودم

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۶۱۸

وزیر ورزش و جوانان گفت: حضور بانوان در مسابقاتی که زیر ساخت آن فراهم بوده منعی نداشته است و قصد داریم که در لیگ پیش روی فوتبال برنامه ریزی‌هایی برای حضور بانوان و البته با رعایت برخی شرایط ایجاد کنیم.

سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین، در پاسخ به سوالی در مورد حضور بانوان در ورزشگاه‌ها و بازی‌های فوتبال لیگ برتر که برای اولین بار در دیدار استقلال تهران و مس کرمان اتفاق افتاد، اظهار داشت: بدون حساسیت، در بازی های فوتبالی که زیرساخت و شرایط آن فراهم بود و البته مجوزهای آن را اخذ کرده بودیم و هماهنگی های لازم را با شورای تأمین داشتیم، این کار انجام می شد؛ یعنی در بازی های ملی اصلا مشکلی نداشتیم که آخرین مورد آن بازی ایران و عراق بود.

 وی افزود: در فوتبال این علاقمندی وجود داشت و فدراسیون فوتبال ما نیز سال‌های قبل با فیفا هم تفاهم کرده بودند که به تدریج در سال های آینده که امسال همان سال است، شرایطی فراهم شود که در طول دوره لیگ برتر فوتبال، حضور بانوان در ورزشگاه‌ها شروع شود؛ اخیرا نامه ای هم که از طرف فیفا آمده بود که پیشنهاد شد در لیگ پیش رو تا پایان لیگ، برنامه ریزی کنید تا به تدریج خانم ها بتوانند در ورزشگاه ها حضور پیدا کنند.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: در قسمت های مختلف و در جاهایی که ما باید برای انجام این اتفاق (حضور بانوان در وزشگاه ها) مشورت می کردیم و در نهایت تصمیم می گرفتیم، حضور پیدا کردیم و راهنمایی های لازم را گرفتیم و الحمدالله در نهایت مجوزهای آن اخذ شد که با رعایت شرایطی که کشور ما ایجاب می کند، حضور بانوان در ورزشگاه ها اتفاق بیافتد؛ در هر صورت ما کشوری ارزشی هستیم و دین مبین اسلام برای ما مطرح است؛ حفظ شعائر دینی ما و حفظ جایگاه خانم ها و شعائری که در مورد حفظ ارزش های خانم ها مطرح است باید لحاظ شود؛ این که خانم ها چگونه وارد بشوند و چگونه خارج بشوند؛ کجا مستقر بشوند؛ خود جو فرهنگی استادیوم برای ما بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: البته دیروز در بازی استقلال تهران و مس کرمان، چون در خارج از تهران بودم، سعادت حضور در ورزشگاه آزادی را نداشتم اما هر ۱۵ دقیقه زنگ می زدم تهران و جو ورزشگاه آزادی را در حضور خانم ها می پرسیدم و خواهش می کردم گزارشات مختلفی را به ما بدهند؛ همچنین از معاونت امور بانوان وزارت ورزش و جوانان خواستم مأموریتش را نیمه تمام بگذارد و در محل استادیوم آزادی باشد و فدراسیون فوتبال را تنها نگذاریم و کنارش باشیم؛ برای این که تعهدی بود که فدراسیون فوتبال ما به فیفا داده بود و ما هم بعنوان دستگاه حاکمیتی وظیفه داشتیم فدراسیون فوتبال را تنها نگذاریم.

سجادی گفت: برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفت و مجوزهای خوبی داده شد که به شرط‌ها و شروط‌ها حضور بانوان در ورزشگاه فوتبال انجام شود؛ شرط و شروط ما این است که در ستورات دینی ما رعایت شود؛ جایگاه خانم ها رعایت شود. جو فرهنگی استادیوم از دست مان در نرود.

وی یادآور شد: گزارشی که ما دیروز از بازی استقلال تهران و مس کرمان داشتیم این بود که از نظر رعایت شرایط اخلاقی، فرهنگی شرایط خوبی بود؛ بالاخره از بچگی به ما یاد دادند در حضور خانم ها باید یک ادب و کرامتی حفظ شود که الحمدالله این اتفاق دیروز افتاد؛ از هواداران استقلال تشکر می کنم و از خانم هایی که آمدند و دستورالعمل های ما را رعایت کردند هم تشکر می کنم.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در بازی استقلال مس در ورزشگاه آزادی، راهروها، کریدورها، پارکینگ ها، اتوبوس ها و وسیله های ایاب و ذهاب به صورت تفکیک شده بود و دستور العمل خاصی بود؛ و آزمایش خوبی بود که در لیگ اتفاق افتاد.

وی افزود: در استادیوم آزادی این امکان فراهم بود و ۱۶۰۰ خانم تشریف آورده بودند؛ البته یک عده از خانم ها هم آمده بودند که جا برای آن ها نبود و به همین دلیل فضای پیرامونی ورشگاه آزادی ترافیک سنگینی ایجاد شده بود؛ با جاهای مختلف مشورت شد و این مجوز صادر شد که ۵۰۰ خانم دیگر هم پشت درب ورزشگاه آزادی نمانند و توی ذوق شان نخورد و شرایط روحی روانی شان حفظ شود؛ و با همان انرژی مثبتی که آمدند، منفی بر نگردند؛ وارد استادیوم شدند و خیلی خوب مستقر شدند و خیلی هم خوب همکاری کردند و خیلی هم خوب هدایت شدند و استادیوم را ترک کردند.

سجادی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا که آیا شرایط حضور بانوان در ورزشگاه های فوتبال ادامه پیدا میکند؟ گفت: پاسخ دادم؛ به شرط‌ها و شروط ‌ها؛ اگر زیرساخت‌ها در استادیوم‌های دیگر فوتبال مثل استادیوم آزادی فراهم باشد، یک به یک انجام می شود.

انتهای پیام/
سید مصطفی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز