خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان:

جشن روز خبرنگار در بندرعباس برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۶۲۷

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان از برگزاری جشن روز خبرنگار در بندر عباس خبر داد و گفت: به دلیل برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم این مراسم با تاخیر برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، علی اکسیر در جمع خبرنگاران،اظهار کرد: صاحبان امتیاز و مدیران رسانه ها مراقب باشند مشمول اعمال ماده ۱۶ قانون مطبوعات نشوند.

وی افزود: مطابق این ماده از قانون مطبوعات عدم انتشار منظم نشریه در یک سال اگر بدون عذر موجه و به تشخیص هیات نظارت باشد موجب لغو پروانه انتشارخواهد بود.

اکسیر ادامه داد:صاحب امتیاز موظف است ظرف شش ماه پس از صدور پروانه، نشریه مربوطه را منتشر کند و در غیر این صورت با یک بار اخطار کتبی‌و دادن فرصت پانزده روز دیگر در صورت عدم عذر موجه اعتبار پروانه از بین می‌رود.

وی تصریح کرد: متاسفانه در سال گذشته مجوز برخی از نشریات هرمزگان باطل شد و امکان اعمال ماده 16 در سالجاری برای رسانه های غیرفعال وجود دارد.

مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان اضافه کرد: در حال حاضر ۱۶۵ مجوز فعال مطبوعات و پایگاه های خبری در استان وجود دارد که ۸ مجوز روزنامه ,۲۵ هفته نامه؛ ۶۲ هفته نامه و 7 ماهنامه را شامل می شود.

وی عنوان کرد: ۸۲ پایگاه خبری الکترونیک برخط در استان مجوز فعالیت دارند.

اکسیر گفت: متاسفانه تاکنون خبرگزاری فعال دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هرمزگان نداشته ایم اما تلاش می کنیم زمینه رشد و شکوفایی رسانه های  نوپا را فراهم کنیم

وی از نبود نشریات و مجلات تخصصی در استان انتقاد کرد و افزود: متاسفانه استان هرمزگان تاکنون نتوانسته مجوزی برای موسسات مطبوعاتی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشد.

اکسیر بیان کرد:۱۷۵۷ زن مدیریت رسانه ها را بر عهده دارند که ۱۹ درصد مجموع مجوزها را شامل می شودو در این بین در سالهای اخیر بانوان هرمزگان توانسته اند با کسب مجوز زمینه اشتغال افراد علاقمند به حوزه رسانه را فراهم کنند.

وی ادامه داد: این در حالی است که ۷۴۷۹ مرد به عنوان صاحب امتیاز و مدیر مسئول رسانه ها در کشور فعالیت می کنند که 98/80 درصد مجوزها را شامل می شود.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان در ادامه از برگزاری کلاسهای تخصصی خبرنگاری،صفحه آرایی، فتوشاپ و کارگاههای آسیب شناسی مطبوعات با حضور اساتید برجسته کشوری خبر داد و گفت: متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی بسیاری از هفته نامه های  محلی، روزنامه ها و نمایندگی خبرگزاریها و پایگاه های خبری از دفترکار مناسب جهت فعالیت برخوردار نیستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز