خبرگزاری کار ایران

رئیس اورژانس استان:

فوتی‌های کرونا در قزوین سه برابر شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۸۴۶

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین گفت: میانگین بستری در استان قزوین شش برابر و میزان فوتی مثبت هم سه برابر شده است، به طوری که از ابتدای سال تا پایان مرداد ماه 31 فوتی داشتیم که ان میزان در ماه مرداد تا کنون به 30 نفر رسیده، با این حال ساده انگاری شده و هیچ کس بیماری را جدی نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سهیل سلطانی در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد گفت: تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا در استان رو به افزایش است، به طوری که در ماه گذشته هیچ بیمار در انتظار آی سیو نداشتیم اما این ماه پنج نفر در صف انتظار هستند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر 63 نفر از بیماران بستری مثبت قطعی، 53 نفر مشکوک و 59 نفر هم در حال بررسی نتیجه هستند.

وی عنوان کرد: تعداد فوتی‌ها در 48 ساعت گذشته دو نفر بوده و در روز گذشته فوتی با تست مثبت قطعی نداشتیم، دیر مراجعه کردن باعث می‌شود وضعیت بیمار بدتر شود و در حال حاضر با توجه به شرایط کرونا نیاز داریم شیوه‌نامه‌ها شدیدتر پیگیری شود.

این مسئول ادامه داد: تا کنون در استان 476 هزار و 200 دوز برای نوبت یادآور تزریق شده، میزان تزریق نوبت دوم 5 تا هشت ساله‌ها هم 29.39 درصد است و در حال حاضر استقبال کردم برای تزریق واکسن زیاد نیست و در اوایل پیک بیشتر مراجعه داشتیم.

سلطانی گفت: با بررسی‌های انجام شده در سطح کشور در زدن ماسک از آخر اول، در فاصله گذاری چهاردهم و در بهداشت فردی کرونا پنجم هستیم که وضعیت مناسبی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز