خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر اصفهان مطرح کرد؛

افزایش بودجه عمرانی شهر اصفهان با کاهش هزینه‌های جمع‌آوری پسماند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۳۴۱۶

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر اصفهان گفت: هرچه سعی کنیم هزینه‌های جمع آوری پسماند و پاکیزه‌سازی شهر را کاهش دهیم، بودجه آن به سمت توسعه عمرانی شهر می‌رود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سید امیر سامع درباره طرح تغییر روزهای جمع آوری پسماند در کلانشهر اصفهان اظهار کرد: مدیریت پسماند در شهر چند الزام اصلی دارد، نخست اینکه سعی کنیم با تغییر رفتار و عادات زندگی روزمره، به سمت عدم تولید پسماند برویم. دوم اینکه میزان پسماند تولیدی حداقل مقدار باشد و سوم اینکه حداکثر تفکیک انواع پسماندها صورت گیرد تا در مقاصد مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

وی افزود: هرچه میزان پسماند کاهش یابد و از نظر گونه، تفکیک شده و خالص‌تر در اختیار سیستم مدیریت شهری قرار گیرد سبب می‌شود علاوه بر کمک به محیط زیست هزینه‌های خانواده و شهر به شدت کاهش پیدا ‌کند.  

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر اصفهان خاطرنشان کرد: روزانه حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ تن پسماند تر در شهر اصفهان تولید می‌شود، اگر هر خودروی پسماند ۳ یا ۴ تن ظرفیت دارد، ۲۰۰ تا ۳۰۰  مرتبه سرویس خودرو باید در شهر صورت گیرد تا پسماندها جمع آوری شود.

وی ادامه داد: همین سبب افزایش مصرف سوخت و آلوده شدن هوا می‌شود. بنابراین هرچه تعداد جمع آوری کمتر شود قطعا به محیط زیست و کاهش آلودگی هوا هم کمک کرده‌ایم.

سامع اظهار کرد: بودجه‌ای که شهرداری از محل پرداخت عوارض شهروندان کسب می‌کند یا صرف کارهای زیرساختی و عمرانی می‌شود یا به عنوان هزینه‌های جاری شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این عضو شورا تصریح کرد: همه ما تلاش می‌کنیم که این بودجه به سمت توسعه زیرساخت‌ها برود و کمتر در بخش جاری استفاده شود.

وی یاداورد شد: یکی از مهمترین بخش‌های هزینه‌های جاری شهر، هزینه‌های مربوط به خدمات شهری، جمع آوری پسماند و پاکیزه‌سازی شهر است. هرچه سعی کنیم این هزینه‌ها را کاهش دهیم، بودجه آن به سمت توسعه عمرانی شهر می‌رود که قطعا مردم از آن استفاده بیشتری می‌برند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز