خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه بازرگانی اداره صمت خراسان شمالی خبر داد ؛

24 هزار قالیباف خراسان شمالی در انتظار سهمیه بیمه

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۰۱۸

معاون توسعه بازرگانی سازمان صمت خراسان شمالی گفت: حدود ۲ ماهی هست که سهمیه جدیدی برای تحت پوشش قرار گرفتن قالیبافان استان در بیمه تامین اجتماعی در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا از بجنورد: مهرداد داود زاده اظهار کرد: پیگیری ها برای انجام این کار از سوی این سازمان انجام شده اما هنوز ابلاغ صورت نگرفته که بتوان کاری انجام داد.

داودزاده با اشاره به اینکه یکی از مطالبات جدی قالیبافان در این استان بیمه تامین اجتماعی است، افزود: در حال حاضر ۲۶ هزار و ۲۵۳ نفر در این استان دارای کارت قالی بافی هستند که از این تعداد فقط دو هزار و ۷۰۰ نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

وی ضمن بیان اینکه فقط ۱۰ درصد از قالیبافان خراسان شمالی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، گفت:

طی سال گذشته از محل مشاغل خانگی، تبصره ۱۸ و ۰۰۰ رقم ۲۷ میلیارد تومان به قالیبافان استان اختصاص یافت.

داودزاده ادامه داد: ۳۳۰ فقره از این تسهیلات به قالیبافانی که به صورت مستقل در حال فعالیت هستند اختصاص یافت و مابقی به پشتیبان ها پرداخت شد.

معاون توسعه بازرگانی سازمان صمت خراسان شمالی گفت: در سال جاری نیز از محل های مذکور ۳۳ میلیارد تومان اختصاص یافته است که به این افراد پرداخت می شود.

وی تاکید کرد: برای اینکه بتوان به نیاز قالیباف ها پاسخ داد باید حداقل ۵۰ میلیارد تومان اعتبار جذب شود تا بتوان به خواسته تمامی متقاضیان تسهیلات پاسخ داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز