خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

اجرای طرح ایجاد منطقه آزاد قصرشیرین در آینده نزدیک /تصویب پرداخت ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای برخی مناطق استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۳۰۰

نماینده مردم قصرشیرین ، سرپل ذهاب و گیلان‌غرب از تصویب ، اجرایی و عملیاتی شدن منطقه آزاد قصرشیرین در سفر اخیر هیات دولت به استان کرمانشاه خبر داد .

شهریار حیدری نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی  در گفت و گو با ایلنا  ، به  سفر اخیر رئیس جمهور و هیات وزیران به استان اشاره کرد و گفت : در این سفر رسماً فعالیت منطقه آزاد تجاری ، صنعتی قصرشیرین تصویب شد و در حال حاضر مدیر اجرایی آن مشخص شده و کار را شروع کرده است که طرح جامع آن در حال انجام است .

وی افزود : اساسنامه منطقه تجاری صنعتی قصرشیرین بزودی در دولت تصویب خواهد شد ، بنابراین منطقه آزاد قصرشیرین نسبت به دیگر مناطق آزادی،  از لحاظ اجرایی و عملیاتی جلوتر است .

حیدری با بیان اینکه شایعاتی شده بود که این منطقه اجرایی نخواهد شد گفت :  مسئله مربوط به یک اعتبار بسیار جزء به مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که این موضوع احتمالا تحقق پیدا نخواهد کرد ، نه اینکه منطقه آزاد قصرشیرین اجرایی و عملیاتی نشود .

این نماینده مجلس تاکید کرد:  منطقه آزاد قصرشیرین جز مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام است که در دولت قبل تصویب شده و از نظر قانونی لازم الاجرا است که در سفر  رئیس جمهور هم بیشترین تاکید بر اجرایی و عملیاتی شدن آن بود .

وی تصریح کرد :اعتبار مورد نیاز آن در دولت تامین شده است و بزودی وارد مرحله اجرایی و عملیاتی خواهد شد .

حیدری با اشاره به اینکه قبل از ایجاد منطقه آزاد در قصرشیرین ما طرح منطقه ویژه تجاری داشتیم بیان کرد :  این منطقه ویژه پیشرفت های نیز داشته است که زمین های مورد نیاز آن تملک شده است و در دل منطقه آزاد قصرشیرین قرار خواهند گرفت .

نماینده مردم قصرشیرین ، سرپل ذهاب و گیلان‌غرب مزیت منطقه ازادقصرشیرین به دیگر مناطق آزاد کشور را دسترسی به بازار عراق ، سوریه و دریای مدیترانه  دانست و افزود : این منطقه همچنین از نظر زیرساخت های مانند آب ، برق ،گاز ، تلفن و راههای ارتباطی بین از بهترین مناطق آزاد کشور است و در واقع این امر یک گام جلوتر از نظر اجرایی برای این منطقه است. 

وی ادامه داد :بنابراین پیشرفت ، فیزیکی ، عملیاتی و اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین پیشرفت خوب و رو به جلویی دارد و از لحاظ کارکردهای منطقه آزاد فعالیت آن آغاز خواهد شد .

حیدری با اشاره به مصوبات مطرح شده  رئیس جمهور در سفر اخیر به کرمانشاه گفت : در این سفر بالغ بر ۱۱۰ مصوبه مطرح شد که ۲۷ مورد آن مربوط به مناطق سرپل ذهاب ، قصرشیرین و گیلان‌غرب است که مربوط به منطقه آزاد ، سامانه گرمسیری ، راه آهن که پس از ۱۰ سال تعطیلی ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن تخصیص داده است .

وی افزود: بحث سرمایه گزاری در منطقه قصرشیرین ، بحث اجرایی و عملیاتی شدن پایانه سومار ، و تزریق اعتبار لازم به سامانه گرمسیری است که یکی از مهمترین نتایج سفر اخیر هیات دولت به کرمانشاه بود که زود بازده و اشتغالزایی خوبی را به همراه خواهد داشت .

وی در پایان تصریح کرد:  تصویب تسهیلات لازم برای اشتغالزایی در استان از نتایج دیگر سفر هیات دولت به استان بود که قریب ۱۶ هزار میلیارد تومان بود که به مناطق کمتر توسعه یافته و محروم اختصاص پیدا خواهد کرد و از سمتی دیگر برخی از وام‌های مردم زلزله زده این منطقه امهال و بخشودگی سود معوقات به دستور ریاست محترم جمهوری صورت خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز