خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان در دیدار سفیر چین خواستار شد؛

پیشنهاد خواهر خواندگی بین لاهیجان و یکی از شهرهای چین/ ظرفیت های فراوان گیلان برای ما بسیار ارزشمند است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۲۳۴

استاندار گیلان گفت: ظرفیت‌های مستعد گیلان، بسترساز توسعه روابط ایران و چین است.

به گزارش ایلنا از رشت، اسدالله عباسی در دیدار چانگ هوآ سفیر چین در ایران و هیأت همراه، با ابراز خرسندی از این دیدار به روابط حسنه میان دو کشور از گذشته تاکنون عنوان کرد و افزود: سفیر چین در ایران در توسعه و گسترش روابط حسنه بین دو کشور نقش موثری می تواند ایفا کند.

وی با بیان اینکه، ایران اسلامی، چین را به عنوان کشوری دوست و قابل اعتماد تلقی می کند، گفت: از این رو توسعه روابط در زمینه های مختلف برای مردم و دولت هر دو کشور، اثرات مثبتی به دنبال دارد.

وی با برشمردن ظرفیت ها و قابلیت های فراوان استان گیلان، ادامه داد: ظرفیت‌های مستعد گیلان در زمینه های اقتصاد گردشگری، کشاورزی و دریا در افزایش سطح روابط تجاری و اقتصادی دو کشور ایران و چین بسیار موثر است.

استاندار گیلان اظهار کرد: دیدگاه های نزدیک روسای جمهور ایران و چین در دستاوردهای مشترک برای مقابله و مدیریت بیماری  کووید ۱۹ و سیاست های مبارزه با فساد، نشان‌دهنده فضای خوب برای گسترش همکاری های دوجانبه میان دو کشور است.

عباسی ادامه داد: سابقه تاریخی ارتباط ایران با چین از طریق راه ابریشم و فراهم شدن مراودات تجاری و اقتصادی با توسعه بندرکاسپین انزلی و راه اندازی قطارهای باری بین بنادر چین و انزلی در ایران، می تواند در تقویت روابط موثر دو کشور حائز اهمیت باشد.

وی با اشاره به قابیلت های  جهانی گردشگری گیلان نظیر ماسوله در فومن و چای در لاهیجان، منطقه آزاد انزلی و موقعیت جغرافیای و ارتباط با کشورهای اوراسیا ، بیان کرد: ایران و چین در حوزه های مختلف کشاورزی نوین، حمل و نقل هوشمند، شیلات و سایر بخش های اقتصادی و تجاری اشتراکات بسیاری دارد که در سایه ارتباطات حسنه شکوفا می شود.

وی با ارائه پیشنهاد خواهر خواندگی بین شهر لاهیجان خواستگاه چای ایران و یکی از شهرهای چین که تولید کننده محصول چای است را به سفیر چین در ایران ارائه کرد و خواستار رفع موانع موجود برای تسهیل در امور تجار و فعالان اقتصادی ایرانی و گیلانی در کشور چین شد.

چانگ هوآ، سفیر چین در ایران نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در گیلان و بازدید از منطقه آزاد انزلی و بهره مندی از غذاهای گیلانی، گفت: استان گیلان با مردمان خونگرم و تنوع محصولات و غذاها، برای گردشگری بسیار مناسب است از این رو در بین مردمان چین جایگاه ویژه ای برای سفر و بازدید بین کشورهای جهان دارد.

وی ایران را کشوری استراتژیک در منطقه بر شمرد و اظهار کرد: کشور چین، ایران را جزء بزرگترین کشورهای اثربخش اقتصادی خود می داند و توسعه این روابط برای رونق هر دو کشور اثرات فراوانی دارد.

سفیر چین در ایران همچنین با اشاره به اینکه شاهد حضور شرکت های چینی در منطقه آزاد انزلی بوده، ظرفیت های فراوان گیلان در گسترش روابط اقتصادی، تجاری و گردشگری را بسیار ارزشمند خواند.

در پایان این دیدار عباسی استاندارگیلان و چانگ هوآ سفیر چین در ایران، صنایع دستی کشورشان را به یکدیگر اهدا کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز