خبرگزاری کار ایران

آغاز به کار پایگاه‌های جبران افت تحصیلی مدارس متوسطه هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۷۰۲

پایگاه های اجرای طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی مدارس متوسطه استان هرمزگان طی آیینی ،فعالیت خود را آغاز کردند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، محمد قویدل در شرح این روند، بیان کرد: در راستای اجرای برنامه های دفتر معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و هم چنین در راستای توسعه عدالت آموزشی و جبران نارسایی و کاستی های آموزشی دانش آموزان دوره های تحصیلی متوسطه اول و دوم نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش، پایگاه های اجرای برنامه های مربوط به طرح تعمیق و تثبیت یادگیری مدارس متوسطه استان در ۲۲ منطقه آموزشی از ۲۰ تیر ماه ،شروع به فعالیت کردند.

وی افزود: این پایگاه ها با هدف بررسی افت نهان و آشکار تحصیلی دانش آموزان ، شناسایی نقاط ضعف و قوت تحصیلی مدارس، کاهش فاصله آموزشی در مناطق کمتر برخوردار، جبران کاستی های آموزشی سال تحصیلی، بهبود فرآیند آموزش مدارس، همچنین افزایش نرخ فارغ التحصیلی و کاهش نرخ ترک تحصیل دانش آموزان مدارس متوسطه دایر شده اند.

قویدل تعداد پایگاه های اجرایی طرح در استان هرمزگان را ۲۵۶ آموزشگاه با ظرفیت بیش از ۱۷ هزار دانش آموز در دوره های تحصیلی فوق الذکر دانست و عنوان کرد: این طرح علاوه بر دانش آموزانی که حدنصاب نمره قبولی را در خرداد ماه کسب نکرده اند، برای دانش آموزانی که به دنبال فرصت ترمیم نمرات قبولی خود هستند، به صورت کاملا رایگان تا پایان مرداد ماه اجرا و در شهریور ماه آزمون برگزار می شود ضمن آنکه دانش آموزان باید توجه کنند، این طرح با  کلاس های جبرانی، متفاوت است.

وی در خصوص تأثیر معدل در کنکور  از سال تحصیلی آینده، تصریح کرد: ۴۰ درصد امتیاز قبولی درکنکور ،متأثر از معدل دانش آموز در دوره متوسطه خواهد بود ،لذا دانش آموزان با برنامه ریزی دقیق و استفاده از طرح تعمیق وتثبیت یادگیری وجبران افت تحصیلی ،معدل نمرات خود را افزایش دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان ضمن بیان دستاوردهای موفقیت آمیز آموزشی استان در سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰، خطاب به دانش آموزان توصیه کرد: لازم است از فرصت های تحصیل حضوری بهترین بهره را ببرید تا بتوانید برای اعتلای استان هرمزگان پیشگام وموفق عمل کنید.

 این آیین به صورت  نمادین به نمایندگی از پایگاه های سراسر استان، با حضور مسئولین در دبیرستان آذر مهر آموزش و پرورش ناحیه دو بندرعباس برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز