خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست استان:

مدیریت پسماندهای صنعتی از مهم‌ترین معضلات در قزوین است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۷۵۴

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین با اشاره به استقرار سه هزار واحد صنعتی در استان گفت: معضل پسماندهای صنعتی و مدیریت آن‌ها و مدیریت پسا‌ب‌ها و همچنین آلودگی‌های هوا مهمترین چالش‌های محیط زیست در این حوزه هستند.

به گزارش ایلنا، زین العابدین رستمی درباره اولین سمینار آموزشی تبیین مباحث محیط زیست ویژه قضات دادگستری گفت: در راستای رفع مسائل و معضلات محیط زیست استان در حوزه آلاینده‌های محیط زیست انسانی و اثرات آن و ارزش و اهمیت منابع پایه محیط زیست ( آب، خاک و هوا) و لزوم مشارکت اقشار و گروه‌های اجتماعی در حفاظت از محیط زیست سمینار آموزشی با همکاری دادگستری استان در محل سالن اجتماعات دادگستری استان قزوین برگزار شد.

رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین ادامه داد: معاونین، رئیسان ادارات ستادی و تابعه حفاظت محیط زیست استان قزوین، رئیسان حقوقی ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌های البرز، همدان، مرکزی، زنجان، گیلان و مازندران و قضات شعب مختلف دادگاه‌های استان قزوین در این سمینار حضور داشتند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در این سمینار گفت: در این استان سه منطقه حفاظت شده با مساحت تقریبی 140 هزار هکتار دارای گونه‌های با ارزش گیاهی و جانوری وجود دارد.

 مهران شنتیایی ادامه داد: مهمترین معضلات در حوزه زیست‌گاه‌ها، تخلفات شکار و صید، چرای غیرمجاز دام در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست و برداشت بی رویه آب از منابع زیر زمینی از چالش های استان است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین هم در این مراسم با اشاره به منابع پایه محیط زیست و زیست‌گاه‌ها گفت: حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری مهمترین ماموریت سازمان حفاظت محیط زیست استان است.

علی شعبانی ادامه داد: اقدامات خوبی حوزه زیست‌گاه‌ها صورت گرفته و در مناطق و زیست‌گاه‌ها مامورین محیط زیست با وجود کمبود و سختی‌ها از این منابع با ارزش حفاظت می‌کنند و گاها جان خود را نیز از دست می‌دهند.

در پایان با حضور اساتید دانشگاه موارد قانونی و دستور العمل‌ها و ضوابط زیست محیطی در حوزه دستگاه قضا تدریس شد و پرسش و پاسخ شرکت کنندگان اختتامیه سمینار بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز