خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد:

گسترش روابط ایران و ترکمنستان به نفع مردم دو کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۷۰۵

نائب رئیس اول اتاق مشترک ایران و ترکمنستان گفت: گسترش روابط ایران و ترکمنستان به نفع مردم دو کشور است و خوشتبختانه اقدامات خوبی برای تقویت روابط دو کشور درچند وقت اخیر انجام شده است.

رحمان قره باش در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهارکرد: در سال گذشته ۳۰۰ میلیون دلار صادرات کالا به کشور ترکمنستان انجام شده که امسال پیش بینی می کنیم به ۶۰۰ میلیون دلار برسد.

وی ادامه داد: روابط سیاسی دو کشور درچند وقت اخیرخوب شده و روسای جمهور دو کشور به کشورهای هم سفر کردند که بزودی شاهد نتایج مثبتی خواهیم بود وهمچنین ویروس کرونا روند کاهشی دارد که این هم تاثیرات بسیار زیادی دارد.

وی تصریح کرد: مصالح ساختمانی، سنگ، گچ، سیمان، آهن آلات، پروفیل، خشک بار، سیب زمینی، انگور، سیب درختی، انواع سازه های فلزی و... عمده محصولاتی هستند که به کشور ترکمنستان صادر می شود.

وی گفت: زیر ساخت های گازی در ۶ استان گیلان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی، شمالی وجنوبی قدیمی است و در زمستان با مشکل مواجه هستیم که اگر کمبود گاز در زمستان مواجه شدیم می توانیم از کشور ترکمنستان گاز خود را تامین کنیم.

قره باش بیان کرد: کشور ترکمنستان روادید برای تجار، مسافرین و رانندگان کامیون تسریع کندکه اگر چنین اتفاقی انجام بگیرد شاهد تحقق افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات کالا  در سالجاری خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه پزشکی جایگاه بسیار ویژه‌ای درمنطقه دارد که گردشگری سلامت از  بخش های صنعت گردشگری جهان محسوب می شود و ایران در زمینه پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی قابلیت‌های زیادی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز