خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس:

کارگران فارس هیچ گاه مطالباتشان را با سر دادن شعارهای سیاسی کف خیابان پیگیری نکردند /تاکنون راهپیمایی‌های اعتراضی در فارس برگزار نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۵۵۸

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس گفت: به رغم فشارهای زیاد اقتصادی در سال جاری، تلاش شده که در استان فارس کارگران مطالباتشان را کف خیابان پیگیری نکنند اما تصمیمات نادرست و غیرکارشناسی گاهی باعث نارضایتی کارگران و بازنشستگان شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا علی راستگو در نشست فعالان کارگری و کانون بازنشستگان که با حضور نمایندگان مجلس در شورای اسلامی برگزار شد، گفت: تصمیم‌گیری درباره حقوق کارگران و مستمری بازنشستگان به روشی مشخص و افزایش چند درصدی و بسیار پائین تر از نرخ تورم هر ساله انجام می شود که پیش بینی نرخ تورم و افزایش قیمت‌های سال بعد را غیرممکن می سازد.

دبیر خانه کارگر تشکیلات فارس و رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان با انتقاد از روند تعیین حقوق و مستمری کارگران و بازنشستگان گفت: میزان حقوق کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی هر ساله توسط شورای عالی کار و اغلب در پایان هر سال تعیین می شود.

وی خاطرنشان کرد: اعتراض و گلایه کارگران از روند تعیین حقوق سالانه در شورای عالی کار به گوش ریاست مجلس رسانده شده که باید مجلس در این باره تصمیمی قاطع اخذ کند.

دبیر خانه کارگر بیان کرد: به‌رغم برگزاری تجمعات کارگری در بخش هایی از کشور اما تاکنون تجمعات و راهپیمایی های اعتراضی در فارس برگزار نشده است.

راستگو با بیان اینکه کارگران این استان انسان هایی نجیب و قانونمند هستند،خاطرنشان کرد: کارگران فارس هیچ گاه مطالباتشان را با سر دادن شعارهای سیاسی کف خیابان پیگیری نکرده اند زیرا هرگز دنبال دامن زدن به اختلافات سیاسی نبوده اند.

وی با اشاره به اینکه طی چند هفته پیگیری و ارتباط با نمایندگان مجلس و مجمع نمایندگان درخواست داشتیم که با حضور در خانه کارگر موضوعات و مسائل جامعه کارگری را از نزدیک بشنوند، بیان کرد: درحال حاضر موضوع اصلی مصوبه شورای کار و تامین اجتماعی است که خواستاریم این مصوبه به طور کامل اجرا شود.

راستگو گفت: درحالی تامین اجتماعی و مصوبه شورای عالی کار ملاک ۳۸ درصدی برای حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شده است که ۱۰ درصد پرداخت می شود و باید ۲۸ درصد باقیمانده به علاوه پانصد هزار تومان به بازنشستگان پرداخت شود.

دبیر خانه کارگر تاکید کرد: امروز شرایط به نحوی است که با همین حقوق ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان هم امرار معاش سخت است و جوابگو نیست و این پول فقط برای اجاره مسکن است و حداقل باید بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون ودیعه باشد و اگر کارگری ماهی ۶ میلیون داشته باشد در سال  ۷۰ میلیون  می شود و این برای خانواده کارگری سخت است.

راستگو بیان کرد با افزایش تورم باید حداقل مصوبه قانونی کارگران انجام می شد و باید مردم را امیدوار کرد.

وی یادآور شد: مهم ترین درخواست ما همسازی حقوق، امنیت شغلی، درمان کارگران، بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی و  اداره کردن سازمان به صورت مستقل است و امروز این مصوبه گله مندی جامعه کارگران است و روی این مورد تاکید داریم .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز