خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری لرستان:

۱۱۰ هزار هکتار ذخیره‌گاه جنگلی در استان شناسایی و به ثبت رسید

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۶۹۴

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری لرستان از شناسایی و ثبت ۱۱۰ هزار هکتار ذخیره‌گاه جنگلی در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، شیرزاد نجفی با اشاره به  اجرای ماده یک قانون حفظ و حمایت از منابع‌طبیعی و ذخایر جنگلی کشور در سال ۹۹ و ۱۴۰۰، ۸۹ اظهار داشت: تعداد ۸۹ ذخیره‌گاه جنگلی در محدوده ۱۰ شهرستان لرستان با مساحت ۱۱۰ هزار هکتار در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ شناسایی و ثبت شده که در این راستا، استان در کشور حائز رتبه اول است.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری لرستان به گونه‌های موجود در این ذخیره‌گاه‌ها که شامل درختان بنه، بادام، ارس، بلوط دار مازو، زیتون، گردو و... هستند اشاره کرد و گفت: این محدوده‌های ذخیره‌گاهی جدید پس از شناسایی و تهیه نقشه و تایید در کمیته فنی اداره کل، در روزنامه‌های کثیرالانتشار آگهی و ابلاغ عمومی شده است.

نجفی گفت: ذخیره‌گاه‌های جنگلی قسمتی از جنگل است که به دلیل داشتن گونه‌های نادر جنگلی و یا در خطر انقراض و یا داشتن رویشگاه‌های خاص، با سیم خاردار یا قفس و نظایر آن محصور و محافظت شده تا از انقراض گونه یا تخریب رویشگاه  جلوگیری شود.

وی عملیات اصلاحی، احیایی، بهداشتی، قرق، نهال کاری، بذرکاری، ایجاد آتش‌بُر و جلوگیری از تخریب و حریق را از جمله اقدامات پیش‌بینی شده برای حفاظت از ذخیره‌گاه‌های ارزشمند جنگلی دانست و تصریح کرد: از اوایل انقلاب تا قبل از سال ۹۹ تعداد ۸ فقره ذخیره‌گاه جنگلی با مساحت ۱۵۷۶ در استان شناسایی و ثبت شده بود که در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ این تعداد به ۸۹ فقره با مساحت  ۱۱۰ هزار هکتار رسیده است. مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری لرستان اظهار کرد: بیشترین ذخیره‌گاه‌های جنگلی لرستان در شهرستان الیگودرز واقع شده که خوشبختانه با همت و تلاش جهادی و مضاعف پرسنل اداره کل منابع طبیعی استان شاهد جلوگیری از سیر قهقرایی جنگل‌ها و احیای آنها و حفظ ذخایر جنگلی این گونه‌های مهم و نادر و سایر گونه‌های جنگلی و کمیاب در استان هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز