خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مرکزی:

تعدیل نیروی پرستاری در استان اتفاق نمی افتد / در شهرستان های مرکزی هنوز با کمبود نیروی پرستار روبرو هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۰۲۳

روئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با اشاره به اینکه این استان با مازاد نیروی پرستار روبرو نیست و تعدیل نیروی پرستاری نخواهد داشت، گفت: در ارتباط با امنیت شغلی پرستاران پس از گذر از دوران کرونایی، باید تأکید شود که قطعا تعدیل نیروی پرستاری در استان اتفاق نمی افتد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد جمالیان با تأکید بر اینکه در شهرستان های استان مرکزی هنوز با کمبود نیروی پرستار روبرو هستیم، افزود: در حال حاضر با توجه به نیاز استان مرکزی، تعداد و شرایط نیروهای پرستاری استان مقداری پایدار شده است و به هیچ وجه احتمال تعدیل نیروی پرستار نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه استان مرکزی با مازاد نیروی پرستاری روبرو نیست که پس از دوران کرونا دست به تعدیل بزند، ادامه داد: البته نیروها و پرستاران طرحی که در دوران کرونا فعال و تمدید قرارداد شدند، قطعا در پساکرونا تمدید قرارداد نخواهند شد، اما نیروهای شرکتی طرف قرارداد با دانشگاه یا نیروهای دیگر تعدیل نمی شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: در تمامی شهرستان های استان مرکزی در حدود 30 نفر نیروی پرستار نیاز است، اما در شهرستان اراک نیاز خاصی به پرستار حس نمی شود. البته با استانداردهای دنیا فاصله داریم اما کمبود جدی در اراک احساس نمی شود.

جمالیان تصریح کرد: در شهرستان های استان مرکزی، پرستاران تمایل کمتری به کار دارند بر همین اساس همچنان با کمبود نیرو در این مناطق روبرو هستیم. بر این اساس در ماه آینده با برگزاری یک آزمون جذب ویژه شهرستان ها اقدام به جذب نیرو می شود.

وی بیان داشت: شهرستان هایی همچون تفرش، آشتیان، کمیجان و ... درگیر کمبود نیروی پرستاری است که با برگزاری آزمون جذب، کمبود نیروی پرستار این شهرستان ها در قالب قرارداد رسمی جبران می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تأکید کرد: استان مرکزی پیش از کرونا با کمبود شدید نیروی پرستاری روبرو بود و با شیوع بیماری سعی در جبران این کمبود شد و با برگزاری آزمون جذب پرستار بخشی از این کمبود جبران شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز