خبرگزاری کار ایران

بازدید هیأت تجاری تاجیکستان از پالایشگاه شیراز ؛

شیراز علاوه بر مرکز فرهنگی، مرکز صنعتی هم است/ اعلام آمادگی برای در اختیار گذاشتن توان فنی و مهندسی پالایشگاه شیراز به تاجیکستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۱۲۱

رئیس سازمان صمت فارس در بازدید از پالایشگاه شیراز با اشاره به ارائه پتانسیل و توانمندی های شیراز در حوزه صنعت و به ویژه نفت و گاز و پتروشیمی به هیئت کشور تاجیکستان، گفت: در بحث صنعت استان فارس در کشور رتبه ۴ است و آمادگی داریم تا نسبت به ارایه توانمندی ها و کمک ها در این حوزه در بخش صادراتی با کشور تاجیکستان همکاری کنیم .

به گزارش ایلنا، حمیدرضاایزدی تصریح کرد: هدف اصلی این است که بتوانیم سهم صادرات استان و کشور را در کشور تاجیکستان افزایش دهیم.

وی افزود: ارتباط ایجاد شده است و امید است بتوانیم با کشورهای همسایه مراودات خوبی داشته باشیم و میزان صادرات را در صنایع پالایشگاهی، غذایی، خودرویی و نفت و گاز افزایش دهیم.

شیراز علاوه بر مرکز فرهنگی، مرکز صنعتی هم است

بختیار شریفی؛  قائم مقام وزیر صنعت و تکنولوژی های نو تاجیکستان با اشاره به اینکه شیراز تا امروز به عنوان مرکز فرهنگی شناخته شده است، بیان کرد: اما با بازدید از پروژه ها متوجه شدیم  نه تنها شیراز مرکز فرهنگی است بلکه مرکز صنعتی هم است.

وی ابراز خرسندی کرد که مردانی بزرگ در شیراز و صنایع آن فعالیت کرده اند و تاریخ گواه این است که در در کنار فرهنگ و هنر شیراز، صنعت قرار دارد‌.

شریفی با بیان اینکه وضعیت همکاری با پالایشگاه شیراز قابل قبول است، بیان کرد: همچنین استحصال و  فروش محصولات نیز  قابل قبول است و اطمینان دارم می توانیم از تجربه متخصصین پالایشگاه در کشور تاجیکستان بهره بگیریم.

به زودی صادرات محصولات نفت و گاز به تاجیکستان آغاز می شود

شریفه خدابخش؛ معاون وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان نیز در بازدید از پالایشگاه شیراز گفت: پالایشگاه بزرگ در شهری بزرگ است و اطمینان به همکاری با پالایشگاه شیراز و واردات فراورده های نفتی و نفت خام از کشور همسایه خود داریم.

وی با اشاره به نیازمندی واردات صنایع نفت و گاز ایران به کشور تاجیکستان بیان کرد: آنچه ما تولید می کنیم ذره ای از تولیدات شما است و نیاز و احتیاج به همکاری با شما داریم و در روزهای نردیک همکاری را آغاز خواهیم کرد و در این راستا با کشور  ایران نیز سازش نامه هم  داریم.

اعلام آمادگی برای در اختیار گذاشتن توان فنی و مهندسی پالایشگاه شیراز به تاجیکستان

در ادامه حمیدرضا دهقان؛  مدیرعامل جدید شرکت پالایش نفت شیراز گفت: می توانیم همکاری خوب و در خور دو کشور با توجه به پیشینه تاریخی که داریم داشته باشیم.

دهقان با بیان اینکه در زمینه تامین قیر، نفت سبک و سنگین و فراورده های ویژه برای صادرات  با کشور تاجیکستان آمادگی همکاری داریم ، بیان کرد: همچنین در زمینه خدمات فنی مهندسی توان خوبی در پالایشگاه شیراز داریم.

وی با ارائه مباحث تخصصی در حوزه خدمات فنی با کارگاه های قوی و توان ساخت تجهیزات گفت: بزرگترین و قوی ترین تجهیزات را در پالایشگاه شیراز داریم و در زمینه های مختلف اماده همکاری های هستیم.

دهقان با اشاره به قدمت ۵۰ ساله پالایشگاه شیراز و با اشاره به ۱۵ سال کار بدون حادثه گفت: پالایشگاه شیراز ۵۰ میلیون ساعت بدون وقفه کار کرده است و ۲۷۰ قطعه محصولات دانش بنیان ساخته ایم و به‌رغم تحریم ها پالایشگاه فعال است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز