خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

دستگیری باند 9 نفره حفاری غیرمجاز در اراک

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۹۹۱

فرماندهی یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: یک باند 9 نفره حفاری غیرمجاز در یکی از روستاهای توابع شهرستان اراک دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ محمد خسروی افزود: در پی دریافت اخبار واصله مبنی بر حضور باند 9 نفره حفاران غیرمجاز در یکی از روستاهای توابع شهرستان اراک به قصد کشف اموال تاریخی و فرهنگی، پیگیری موضوع با هماهنگی مقام قضایی به همراه عوامل پاسگاه انتظامی گیلی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران این فرماندهی با کنترل نامحسوس در محل حاضر شدند و 9 نفر را که در داخل منزل مسکونی قدیمی مشغول حفاری غیر مجاز  بودند به همراه ادوات حفاری دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به پاسگاه انتظامی تحویل دادند.

فرماندهی یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اظهار داشت: بر اساس ماده 562 قانون مجازات اسلامی، هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال فرهنگی و تاریخی ممنوع است. مرتکب این جرم طبق قانون به حبس از شش ماه تا سه سال محکوم می‌شود.

خسروی تصریح کرد: مردم به ویژه دوستداران میراث فرهنگی در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این موضوع، مراتب را از طریق تماس با سامانه خبری یگان حفاظت میراث فرهنگی استان مرکزی به شماره تلفن 33258041 اطلاع دهند تا موضوع رسیدگی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز