خبرگزاری کار ایران

مدیر کل هواشناسی گیلان:

گیلان جزء ۵ استان نخست برخوردار از تجهیزات هواشناسی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۵۸۰

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه جزء ۵ استان نخست برخوردار از تجهیزات هواشناسی هستیم، گفت: به مساعدت بیشتر برای خرید ادوات هواشناسی نیاز داریم.

به گزارش ایلنا از رشت؛ محمد دادرس با بیان اینکه سازمان هواشناسی با توجه به ماهیت کار خود هشدارهای سطوح مختلف را از طریق سامانه‌های هشدار صادر می‌کند، گفت: رادار پیش بینی وضعیت جوی در شرق استان راه‌اندازی شده که تا شعاع ۲۵۰ کیلومتری سامانه هشداری عمل می‌کند.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه ۱۳ ایستگاه تکمیلی هواشناسی داریم که ۲۴ ساعته فعال و داده‌ها را اندازه گیری و در شرایط بحرانی اطلاع رسانی می‌کند، افزود: ۲۳ ایستگاه خودکار داریم که در شرایط خاص در این سامانه اطلاعات لازم را ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه گیلان جز ۵ استان نخست به لحاظ برخورداری از تجهیزات هواشناسی است، بیان کرد: دو منشأ گرد و غبار در گیلان داریم و طبق داده‌های سامانه هواشناسی، بیشترین میزان گرد و خاک در سال ۹۷ و به مدت دوازده روز بود.

دادرس با اشاره به میزان آلودگی هوا در سال جاری، اضافه کرد: امسال نیز در ماه‌های فروردین و اردیبهشت بین ۳ تا ۶ روز گرد و غبار داشتیم.

وی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته بین ۲ تا ۴ درجه افزایش دما داشتیم، افزود: پیش‌بینی می‌شود تابستان امسال ۰.۵ تا ۱ درصد افزایش دمای هوا داشته باشیم.

دادرس با اشاره به ضرورت توسعه ایستگاه‌های هواشناسی در مناطق کوهستانی و مرتفع گیلان، عنوان کرد: اکثر ادوات هواشناسی از خارج کشور تأمین می‌شود و با توجه به افزایش قیمت ارز، نیازمند مساعدت بیشتر مسئولان در این زمینه هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز