خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبرداد؛

پرداخت تسهیلات به بیش از ۸ هزار واحد مسکونی در زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۴۹۳

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با اشاره به اینکه در استان زنجان برای بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی تسهیلات پرداخت شده است، گفت: زمین برای ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی در شهر زنجان آماده سازی شده است.

به گزارش ایلنا از زنجان، مسعود بیات منش، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه استان زنجان ۱۲ هزار کیلومتر راه همسنگ دارد، گفت: در این میان از لحاظ طول واقعی ۵ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه داریم که بیش از هزار و ۷۰۰ کیلومتر از این راه‌ها اصلی، فرعی، آزاد راه و بزرگراه است و بیش از ۴ هزار کیلومتر هم راه روستایی داریم.

 بیات منش اظهار کرد: ناوگان هوایی زنجان سفر عتبات و مشهد را در دستور کار دارد و سفر حج تمتع و آموزش‌های امدادی و نظامی هم توسط فرودگاه زنجان انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه استان زنجان به لحاظ پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سطح کشور عملکرد خوبی دارد، گفت: استان زنجان به لحاظ پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سطح کشور عملکرد خوبی دارد.

بیات منش تاکید کرد: در قانون جهش مسکن، ساخت ۴ میلیون مسکن طی چهار سال در کشور تعیین و ابلاغ شده است که سهم ابلاغی برای ساخت مسکن از محل طرح جهش مسکن برای استان زنجان بیش از ۷۰ هزار واحد در چهار سال تعیین و ابلاغ شد.

وی افزود: ۲۰ هزار واحد از این تعداد، سهم بخش روستایی است و در این راستا سالانه ۵ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن استان ساخته خواهد شد و ۱۲ هزار واحد مسکونی هم برای بخش خود مالکی و بخش فرسوده در ۲۱ شهر اختصاص داده شده که هر سال ۳ هزار واحد ساخته می‌شود و همچنین ۳۸ هزار واحد باقی مانده نیز سهم راه و شهرسازی است که باید زمین تامین شود و تاکنون برای ۱۷ هزار واحد مسکونی زمین تامین شده است و از فونداسیون و تا مرحله نازک کاری انجام شده و از مردادماه این واحدها تحویل داده می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان متذکر شد: این طرح در استان طبق روال خوبی جلو می‌رود و این استان توانمندی خود را به وزارت راه و شهرسازی نشان داد که توانست سهم ساخت مسکن را از ۵۰ هزار واحد مسکونی به ۷۱ هزار واحد برساند.

بیات منش با بیان اینکه زمین ۱۱ هزار واحد مسکونی را در شهر زنجان آماده کردیم که قرار داد ساخت این تعداد واحد مسکونی را تا اواخر شهریورماه یا آذرماه نهایی خواهد شد و عملیات اجرایی شروع می‌شود، ابراز کرد: طی ۵ سال اخیر بخش خصوصی در استان به طور میانگین هر سال ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ساخته است.

وی افزود: خوشبختانه استان زنجان در بخش پرداخت تسهیلات عملکرد خوبی دارد و این استان در پرداخت تسهیلات طبق برنامه جلو می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان تصریح کرد: استان تهران با ۱۷ میلیون جمعیت که ۱۷ برابر جمعیت استان زنجان جمعیت دارد و در این استان برای بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی تسهیلات پرداخت شده است.

وی یاد آور شد: در پروژه‌های نهضت ملی مسکن باید پیوست فرهنگی و اجتماعی مورد تاکید قرار گیرد و در داخل مجتمع‌ها هم فضای اداری و فرهنگی (مسجد و مهد کودک) هم مد نظر قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در عین حال که واحدهای مسکونی در استان ساخته می‌شود مدرسه هم در دست ساخت داریم و تعداد مدارسی که در دست احداث داریم بیشتر از مدارسی است که اداره نوسازی می‌سازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز