خبرگزاری کار ایران

رئیس هیأت مدیره کانون بازنشستگان کلانشهر اصفهان:

از کانون بازنشستگان برای دیدار با رئیس جمهور دعوت نشد/ به خواسته های بازنشستگان توجهی نمی شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۷۳۳

رئیس هیات مدیره بازنشستگان و مستمری بگیران کلانشهر اصفهان گفت: متقاضی دیدار با رئیس جمهور برای طرح مشکلات حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی بودیم، اما به خواسته ما توجهی نشد.

سید حسن هاشمی در گفت و گو با ایلنا اظهار داشت: در تاریخ 10 خرداد به صورت مکتوب نامه ای را رسما به استاندار و فرماندار اصفهان دادیم ونامه را در دبیر خانه ثبت کردیم تا بنا بر ضرورت امر قبل از تجمعات خودجوش، دیداری به صورت مستقل داشته باشیم تا به عنوان نماینده 160 هزار نفر جامعه کارگری و بازنشستگان تامین اجتماعی مشکلات آنها را بازگو کنیم.

وی ادامه داد: هیچ گونه واکنش و دعوتی صورت نگرفت تا بتوانیم حقانیت بازنشستگان و مستمری بگیران را به آنها گوش زد کنیم تا در سفر ریاست جمهور این مشکلات بازتاب داده شود؛ ما بزرگ ترین تشکل صنفی هستیم که با نزدیک به 170 هزار عضو لازم بود با رئیس جمهور یا وزرای ایشان برای طرح مشکلات بخش درمان و معیشت بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی دیدار کنیم.

رئیس هیات مدیره بازنشستگان و مستمری بگیران کلانشهر اصفهان تاکید کرد: هیچ دعوتی از ما برای حضور در محضر رئیس جمهور نشده است و از میز های خدمت هم اطلاع نداریم، در حالی که از استانداری انتظار داشتیم کانون بازنشستگان را برای حضور در جلسه با رئیس جمهور دعوت کنند.

وی یادآور شد: برای رساندن صدای جامعه بازنشستگان ومستمری بگیران و پیگیری حق و حقوق شان، خواسته های این بخش از جامعه را در قالب نامه ای سرگشاده منتشر کردیم و امیدواریم نتیجه بخش باشد.

هاشمی با اشاره به عملکرد ضعیف حجت الله عبدالملکی وزیر مستعفی وزارت کار تصریح کرد: نگاه عبدالملکی منطبق بر قانون نبود و نگاه خیریه ای و بنگاهی به سازمان تامین اجتماعی داشتند و اعتقادی به اجرای قانون و مصوبه شورای عالی کار نداشتند و جامعه را به تنش کشیدند به طوری که سبب شد  بازنشستگان به رغم میل باطنی خود برای احقاق حق شان به خیابان ها بیایند.

وی خاطرنشان کرد: نگاه و طرز فکر وزیر مستعفی تعاون کار و رفاه اجتماعی این بود که تامین اجتماعی بنگاه خیریه ای است که مستمری بگیران و بازنشستگان نیازمندانی هستند که باید از آن منتفع شوند. در حالیکه این بخش از جامعه پول و حق بیمه خود را در طول کار به این صندوق واریز کردند و براساس قانون باید  نیازهای اقتصادی و درمانی آن ها از منابع سازمان تامین شود.

رئیس هیات مدیره بازنشستگان و مستمری بگیران کلانشهر تاکید کرد: این نگاه اشتباه، غیر قانونی و غیر منطقی است و استمرار آن موجب تنش اجتماعی بیشتر خواهد بود و امیدواریم سرپرست جدید وزارت کار این تفکر و نگرش را به تامین اجتماعی و اعضای آن نداشته باشند.

وی یادآور شد: از سال گذشته تا کنون هزینه های خوراک، پوشاک، درمان، ایاب و ذهاب و برج زندگی بار ها افزایش پیدا کرده و بنا بر گزارش بانک مرکزی نرخ تورم در اسفند 1400 بیش از 43 درصد بوده، اما تنها ده درصد به حقوق بازنشستگان اضافه شده است.

 رئیس هیات مدیره بازنشستگان و مستمری بگیران کلانشهر خاطرنشان کرد: ما خواسته های خود را از طریق نامه به آقای رئیس جمهور منتقل می کنیم و امیدواریم به مشکلات جامعه بزرگ بازنشستگان و مستمری بگیران توجه کنند.

وی اضافه کرد: ما خواستار اجرای صحیح ماده 96 قانون تأمین اجتماعی و اعمال مصوبه شورای عالی کار در خصوص افزایش حقوق سال جاری، اعمال 25% باقیمانده متناسب سازی حقوق و مزایای بازنشستگان، پرداخت دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی و تصویب لایحه دائمی شدن قانون متناسب سازی حقوق و مزایا هستیم.

گفت وگو: سمیه مسرور

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز