خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران عنوان کرد؛

آغاز اجرای نهضت جهادی توسعه فیبر نوری کشور در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۸۴۵

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: نهضت جهادی توسعه فیبر نوری کشور با محوریت استان قزوین آغاز شده و امیدواریم این اقدام جهادی در سایر استان‌ها هم توسعه پیدا کند تا بتوانیم زودتر به ارتقای کشور کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مجید سلطانی در مراسم آغاز عملیات اجرایی نهضت جهادی فیبر نوری استان قزوین که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: توسعه فیبر نوری از چند سال گذشته در سطح کشور آغاز شده اما سرعت پایین این توسعه باعث شد در سال جدید یک نهضت جهادی توسعه درنظر گرفته شود که از استان قزوین آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ادامه داد: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و تاکیدات رهبری سرعت عمل و ابتکار و استفاده از داشته‌ها در راستای توسعه و پیشرفت کشور ضرورت دارد و نهضت جهادی توسعه فیبر نوری هم اقدامی در راستای تحقق این اهداف است.

وی عنوان کرد: ضعف عملکرد شرکت مخابرات به عنوان پیشران شرکت‌های دانش بنیان باعث شده در حال حاضر صرفا 25 درصد ظرفیت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور فعال باشد و تعداد زیادی از احدها هم تعطیل باشند؛ در واقع شرکت مخابرات می‌تواند در به حرکت درآوردن دانش بنیان‌ها نقش قابل توجهی داشته باشد.

این مسئول ادامه داد: در مسیر رسیدن به توسعه و پیشرفت لازم است در مرتبه اول تفکر جهادی بین مسئولان وجود داشته باشد تا در مرحله بعد این تفکر به عمل جهادی منجر شود.

سلطانی بیان کرد: توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از مواردی است که جزء اهداف شرکت مخابرات قرار دارد و در راستای عملی کردن آن قدم برمی‌داریم.  

در این مراسم برای توسعه زیرساخت‌های فیبر نوری توافق نامه‌ای بین استانداری و شرکت مخابرات امضا شد و در آن 100 میلیارد تومان برای این امر اختصاص داده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز