خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

بسیاری از مدارس قزوین فاقد شرایط استاندارد هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۱۱۹

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: بخش عمده مدارس ما قدمت بالای 20 سال دارند و آرام‌آرام به سمتی فرسوده شدن رفته و شرایط استاندارد را به تدریج از دست می‌دهند، بخشی از مدارس دولتی هم که ساخت آنها شروع می‌شود، تا یک مرحله‌ای پیش می‌رود و بعد متوقف می‌شوند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، نقی سیاهکالی مرادی در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش که با محوریت موضوعِ تکمیل تجهیز و تعمیر پروژه‌های نیمه تمام آموزش و برگزار شد، با اشاره به تأکید استاندار بر توجه به مسائل تربیتی و آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان گفت: در همین راستا معاونت آموزش ابتدایی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کارگروه فرهنگی و تربیتی را تشکیل دادند که در این راستا 130 مدرسه ابتدایی استان تحت پوشش آموزش مهارت‌های زندگی در 10 ساعت قرار گرفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه گروه‌های هدف این طرح دانش‌آموزان، والدین و کارکنان مدارس هستند، اضافه کرد: با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان این آموزش‌ها در مدارس انجام شد و در آن مهارت‌های حفظ سلامت و پرهیز از خطر به محصلان آموزش داده شد تا میزان خودمراقبتی دانش‌آموزان بالاتر برود و آسیب‌ها و انحرافات کمتر شود.

وی ادامه داد: در راستای همین موضوع مقرر شد که برای سال تحصیلی آینده با همکاری معاونت آموزش ابتدایی برای معلمان و مدرسان دوره توانمندسازی و تبیین نقش مشاوره‌ای برگزار شود و از طریق شبکه مجازی در گروه معلمان ابتدایی مهارت‌های فرزندپروری به صورت هفتگی توسط نیروهای مرکز مشاوره آموزش داده شود.

97 پروژه نیمه‌کاره آموزشی در استان قزوین وجود دارد

این مسئول با اشاره به وضعیت تکمیل، تجهیز و تعمیر پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی نبود اعتبار را عمده دلیل توقف طرح‌های ساخت مدارس دولتی دانست و افزود: خیرینی که برای مدرسه‌سازی جذب می‌شوند، عمدتاً تمایل دارند که پروژه‌های نیمه‌تمام را بگیرند و تمام کنند؛ چون طبق قانون اگر مدرسه نیمه‌کاره‌ای را به اتمام برسانند، مدرسه به اسم آن‌ها نامگذاری خواهد شد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر دولت بیشتر برای طرح‌های نیمه‌تمام اعتبار می‌گذارد و چون پروژه‌ای را شروع نکرده‌ایم و تعداد پروژه نیمه‌تمام ما هم اندک است، بنابراین نمی‌توانیم در این حوزه بودجه‌های ملی جذب کنیم، به همین خاطر استان‌هایی که پروژه‌های نیمه‌تمام بیشتری دارند، ارقام بیشتری از پروژه‌های نوسازی مدارس را جذب می‌کنند.

سیاهکالی مرادی با اشاره به وجود یک‌هزار و 124 واحد آموزشی در استان تصریح کرد: در استان قزوین 97 پروژه نیمه‌کاره آموزشی داریم که 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و 50 پروژه و مدرسه قابل بهر‌ه‌برداری هم امسال تا پایان شهریور در اختیار ما قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز