خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان مرکزی خبر داد؛

بررسی ابعاد تازه‌ای از پرونده خرید وفروش میلیونی کیسه‌های آرد یارانه‌ای در بازار آزاد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۸۸۸

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: ابعاد تازه‌ای از پرونده خرید و فروش 2 میلیون و 500 هزار کیسه آرد یارانه‌ای در بازار آزاد مشخص شده است و در حال حاضر در دست بررسی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی افزود: با بررسی های بیشتر مشخص شد متهم این پرونده از مهرماه سال 1398 ضمن ارتباط با بیش از 50 دلال در کشور، مبادرت به خریداری آرد یارانه‌ای متعلق به واحدهای نانوایی کرده و با استفاده از بارنامه جعلی، اقدام به حمل به کارخانه و یا مقاصد خریداران آرد و گندم کرده است.

وی ادامه داد: همچنین متهم این پرونده در پرداخت و دریافت مطالبات خود در زمینه خرید و فروش آرد یارانه‌ای، از حساب‌های بانکی کارخانه و همچنین حساب‌های شخصی خود استفاده نکرده و به عنوان واسطه عمل کرده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: متهم در برخی اوقات گندم دریافت شده از سیلو را به آرد تبدیل نکرده و گندم یارانه‌ای را به صورت مستقیم به دلالان فروخته و یا آرد یارانه‌ای را به دلالان و یا کارخانجات صنایع غذایی به فروش رسانیده است.

موسوی تصریح کرد: با توجه به اینکه اقدامات سوء مشارالیه در خرید و فروش آرد یارانه‌ای در طول 30 ماه انجام گرفته و نرخ قیمت آرد در مقاطع زمانی مختلف تغییر یافته است، بنابراین تعیین مبلغ واحد برای خرید و فروش آرد در حال حاضر امکان پذیر نبوده و منوط به ادامه تحقیقات است. بنا بر اقرارهای صریح متهم، این شخص سودهای کلانی از این معاملات کسب کرده است.

وی بیان داشت: بحث صادرات گندم و آرد به خارج از کشور نیز در این پرونده در دست بررسی است. در این رابطه باید مشخص گردد آیا در این حوزه قوانین و مقررات مربوطه رعایت شده و یا مالیات و عوارض آن پرداخت گردیده یا خیر که پس از انجام فرآیند تحقیقات قضایی در گزارش تکمیلی اعلام خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تأکید کرد: موضوع گندم در سبد غذایی خانوار اهمیت ویژه ای دارد و اهتمام دستگاه قضایی در خصوص برخورد قاطع با فساد موجود در این حوزه بسیار جدی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز