خبرگزاری کار ایران

سفره فیروزه‌ای افطار در یزد پهن می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۲۴۱

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد گفت: رویداد سفره فیروزه‌ای از هشتم تا دهم اردیبهشت‌ ماه در بافت تاریخی یزد برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از یزد، هما خورشیدی از برگزاری رویداد سفره فیروزه‌ای در بافت تاریخی یزد خبر داد و اظهار داشت: این رویداد باهدف معرفی سنت‌های ماه مبارک رمضان در یزد در خصوص افطار و مراسم دوست دوست، در خانه‌های تاریخی انجام می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم دوست دوست در شب ۲۷ ماه مبارک رمضان افزود: در این رویداد بیش از ۱۰۰ نفر از سالمندان، معلولان، کودکان و ساکنان مناطق کمتر برخوردار شهر در این سه روز میهمان سفره‌های افطار سنتی هستند.

خورشیدی اظهار داشت: این رویداد برای ایجاد روحیه نشاط و شادابی شهروندان، همچنین معرفی آداب‌ورسوم و سنت‌های رمضان به کودکان و نوجوانان و تکریم سالمندان برنامه ریزی شده است.

وی از آمادگی استان برای میزبانی از گردشگران در تعطیلات عید سعید فطر نیز خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر اجرای رویداد‌های متنوع در این ایام به اهتمام دستگاه‌های دیگر برای مردم و شهروندان، آمادگی میزبانی از گردشگران داخلی و خارجی نیز وجود دارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: رویداد سفره فیروزه‌ای از هشتم تا دهم اردیبهشت‌ماه در بافت تاریخی یزد و با همکاری کمیته‌های گردشگری خوراک، گردشگری در دسترس، الکترونیک، کودک و کمیته گردشگری پایدار برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز