خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل بهزیستی استان مرکزی:

استان مرکزی رتبه دوم جمعیت سالمند کشور را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۱۲۱۷

سرپرست اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: استان مرکزی با 10.8 درصد جمعیت سالمند، رتبه دوم بعد از استان گیلان را دارد. در استان مرکزی شهرستان‌های تفرش و آشتیان با 19 درصد جمعیت سالمند پیرترین و ساوه با 7.5 درصد جمعیت سالمند، جوان‌ترین شهرستان استان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد زیدوند با بیان اینکه بر اساس آمارهای موجود 10 درصد جمعیت کشور معادل 9 میلیون نفر سالمند هستند، افزود: بهزیستی استان مرکزی 17 هزار و 273 سالمند و خانواده آنان را زیر پوشش دارد.

وی ادامه داد: پرداخت مستمری، ارائه دفترچه بیمه درمانی، بیمه تکمیل درمان، ارائه وسایل توانبخشی، ارائه خدمات توانبخشی و اعزام به مراکز نگهداری از بارزترین خدماتی است که اداره کل بهزیستی استان مرکزی به سالمندان ارائه می‌کند.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان مرکزی اظهار داشت: 226 سالمند در 7 مرکز شبانه روزی استان مرکزی نگهداری می‌شوند که از این تعداد مرکز نگهداری، چهار مرکز در اراک، یک مرکز در دلیجان، یک مرکز در تفرش و یک مرکز در آشتیان فعال هستند.

زیدوند تصریح کرد: همچنین یک مرکز روزانه سالمندان با ظرفیت 50 نفر در اراک به منظور خدمات رسانی به سالمندان از ساعت 8 تا 14 در حال ارائه خدمات است که خدمات آموزشی توانبخشی و هنری در این مرکز ارائه می‌شود.

وی بیان داشت: اکنون یک مرکز ویزیت رایگان در منزل و مراقبت در منزل به سالمندان تخت گرا و ضایعه نخاعی با کمک تیم تخصصی شامل پزشک، مددکار، پرستار و فیزیوتراپ، خدمات درمانی به‌شکل رایگان ارایه می‌کند.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان مرکزی تأکید کرد: یکی از سیاستهای سازمان بهزیستی سوق دهی به طرف نگهداری سالمندان در منزل است هرچند تعداد زیادی مراکز شبانه روزی نگهداری از سالمندان وجود دارد اما این مراکز باعث جدایی سالمندان از خانه و خانواده می‌شوند.

زیدوند ابراز داشت: همچنین از سیاست‌های تشویقی سازمان بهزیستی پرداخت یارانه 5 میلیون ریالی بابت ویزیت سالمندان به تیم ویزیت در منزل و حق پرستاری تا 10 میلیون ریال به خانواده پرداخت می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز