خبرگزاری کار ایران

ایلنا از آذربایجان غربی گزارش می‌دهد؛

رکود واحد‌های تولیدی آذربایجان غربی ؛ ارمغان عملکرد ضعیف مسئولان استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۴۷۸

صنعت به‌عنوان یکی از شاخص‌های توسعه نقش مهمی در اشتغال و بهبود وضعیت جامعه دارد اما در سال‌های اخیر حوزه صنعت تولید با چالش‌های متعددی روبه‌رو بوده و امروز به دلیل بحران اقتصادی حاکم بر کشور بخش عظیمی از واحدهای تولیدی آذربایجان غربی به تعطیلی کشیده شده است.

به گزارش ایلنا، بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی آذربایجان غربی در وضعیت نامناسبی به سر می‌برند که به گفته بسیاری از مدیران این واحدها، عدم حمایت‌های دولتی آنها را به ورطه شکست و نابودی کشانده‌ است و معتقدند که تمام حمایت‌ها فقط در حد شعار است و جنبه عملیاتی ندارد.

در این میان برخی از تولیدکنندگان با نا‌امیدی از وضعیت موجود می گویند حمایت چندانی از سوی مسئولین استانی از تولیدکنندگان صورت نمی‌گیرد.

به گفته این تولیدکنندگان نبود سرمایه در گردش برای ما به مشکلی اساسی تبدیل شده به نحوی که  بسیاری از تولیدکنندگان و مدیران کارخانه ها و کارگاه های تولیدی تعدادی از نیروی کار و کارگران خود را تعدیل کرده‌اند و برخی از شهرک‌های صنعتی در سطح شهرستان‌ها از جمله ارومیه  مرکز استان آذربایجان غربی  عملا به صورت غیرفعال شده‌اند و کارگاهی در آنجا فعالیت نمی‌کند.

مدیر عامل یکی از واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی ارومیه در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: برای رونق اشتغال زایی در استان باید واحد های تولیدی و صنعتی راکد و نیمه فعال احیاء شوند.

فرهاد افشار فرد افزود: فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم صنعت در استان به ویژه در شهرک‌های صنعتی, کمبود نقدینگی, تأمین نشدن به موقع مواد اولیه, بوروکراسی اداری به ویژه در بخش بانک‌ها و دریافت تسهیلات پرداخت بالای مالیات از مسائلی است که زمینه‌ساز رکود واحد‌های تولیدی  و یکی از  مشکلات عمده  واحدهای تولیدی و صنعتی در ارومیه است.

افشار فرد به شعار سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: واحد تولیدی ما از چندین سال قبل دانش بنیان بوده ولی تاکنون هیچ گونه حمایتی از ما صورت نگرفته بلکه مسئولان استانی بیشتر سنگ اندازی در کار ما انجام داده اند.

وی به تعطیلی واحد تولیدی خود در سال ۹۰ و به دلیل مشکلات مالی،بدهی معوق بانکی و سنگ اندازی‌های مسئولان اشاره کرد و گفت:پس از ۹ سال تعطیلی واحد تولیدی با دیداری که در سال ۹۹ با حجت الاسلام رئیسی رئیس وقت قوه قضائیه در سفر به ارومیه داشتم در اردیبهشت ماه سال گذشته این واحد تولیدی توسط نماینده دادستان بازگشایی و تحویل ما شد.

این تولیدکننده  افزود: متاسفانه پس از بازگشایی واحد تولیدی  شرکت توزیع برق استان اقدام به جمع آوری انشعابات برق این واحد تولیدی کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه تمامی تجهیزات برق رسانی توسط خود شرکت تولیدی خریداری و نصب شده بود متاسفانه شرکت توزیع برق بدون اطلاع اقدام به جمع آوری این تجهیزات کرده که با پیگیری ها و رایزنی با مدیران برق استان همچنان این واحد تولیدی مشکل برق دارد و برای تامین برق مورد نیاز خود از ژنراتور استفاده می‌کند.

امضای خودم را در این موارد خرج نمی کنم

وی از عدم رسیدگی مسئولان استانی به مشکل تامین برق مورد نیاز واحد تولیدی خبر داد و گفت: به رغم نامه‌نگاری های متعدد با شرکت برق، استانداری و اداره صمت تاکنون اقدامی برای حل این مشکل انجام نشده و متاسفانه یکی از مدیران مرتبط با تولید و سرمایه‌گذاری در واکنش به امضا نکردن این نامه توسط خودش گفته «امضای خودم را در این موارد خرج نمی کنم.»

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در باره ادعای این مدیر واحد تولیدی که یکی از بزرگترین  تولید کنندگان یخ خشک در کشور است  گفت: با وجود برخی موانع قانونی برای راه اندازی این واحد تولیدی سنگ تمام گذاشتیم.

اکبر حسن بگلو با بیان اینکه نامه ای به معاون وزیر نیرو جهت رسیدگی به مشکلات برق این شرکت ارسال شده است گفت: این نامه در تاریخ ۱۵ اسفند ماه سال گذشته ارسال شده و مدیر این واحد تولیدی از آن بی اطلاع است.

حسن بگلو افزود: طبق تاکید استاندار آذربایجان غربی و در راستای عمل به وظایف خود از هیچ تلاش در خدمت رسانی به واحدهای تولید و اقتصادی است آن دریغ نخواهیم کرد.

 

به گزارش ایلنا، با توجه به اینکه محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی یک شنبه های هر هفته را  روز «یک شنبه های صنعت»نامگذاری کرده است و در این روز اقدام به بازدید از واحد های تولیدی فعال استان می کند پیشنهاد می شود در طول این روز بازدیدی هم از واحد های تولیدی راکد،نیمه راکد و مشکل دار استان نیز انجام دهد و در جهت رفع موانع تولید این واحد ها نیز دستوراتی صادر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز