خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر مشهد خبر داد؛

ریل‌گذاری شورای شهر برای تسهیل شرایط فعالیت دانش‌بنیان‌ها در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۴۸۰

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شورای ششم از ابتدای فعالیت خود توجه ویژه‌ای به حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان داشته و علاوه بر تکالیف قانونی برای نهادهای متولی، مدیریت شهری نیز در این حوزه، بنا به اقتضائات و شرایط، حمایت‌های لازم را خواهد داشت.

به گزارش ایلنا از مشهد، حسین حسامی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، اظهارکرد: یکی از مهمترین اقدامات و رسالت‌های بخش‌های مختلف، از جمله مدیریت شهری که شامل شورای شهر و شهرداری می‌شود، برنامه‌ریزی هدفمند و سیاست‌گذاری مناسب در جهت تحقق شعار سال است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت‌ها، ماموریت‌ها و رسالت‌های تمام حوزه‌های وابسته به شهرداری مشهد در جهت تحقق شعار سال باید تبیین و مشخص شود، گفت: براساس این تقسیم‌کار، می‌توان چشم‌انداز و هدف متعالی را برای جامه عمل پوشاندن به تاکیدات مقام معظم رهبری که در قالب شعار سال متجلی شده، متصور بود.

حسامی، یکی از نکات حائز اهمیت و بدیع در شعار سال ۱۴۰۱ را توجه به مقوله مهم و تاثیرگذار «دانش‌بنیان» دانست و افزود: در عصر کنونی، علم و فناوری و تکیه بر علوم نوین، به عنوان شاخص‌ترین عوامل پیشرفت در عرصه‌های گوناگون شناخته می‌شود و در بخش‌های مختلف ساختار وسیع و گسترده‌ای چون «مدیریت شهری» با اتکاء به آنها می‌توان اتفاقات خوبی را در سطوح فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، عمرانی و ... رقم زد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای شهر مشهد تصریح کرد: یکی از عرصه‌هایی که شهرداری می‌تواند به آن توجه کند، حوزه اقتصاد دانش‌بنیان است؛ عرصه‌ای که حاصل به‌کارگیری علوم و دانش نوین اقتصادی بوده و به دنبال ارتقاء بهره‌وری و ظرفیت‌های این حوزه‌ است.

حسامی در ادامه به تشریح اهمیت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت و گفت: این مهم از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ به نحوی که در قانون، موضوعی تحت عنوان حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات را داریم.

وی افزود: شورای ششم از ابتدای فعالیت خود توجه ویژه‌ای به حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان داشته و با توجه به نامگذاری شعار سال ۱۴۰۱، اهتمام مدیریت شهری در این حوزه دوچندان شد؛ برهمین اساس، علاوه بر تکالیف قانونی برای نهادهای متولی، مدیریت شهری نیز در این حوزه، بنا به اقتضائات و شرایط، حمایت‌های لازم را خواهد داشت.

حسامی با بیان اینکه مشهد  در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان، جزو شهرهای فعال کشور محسوب می‌شود و از سوی دیگر، از زیرساخت ارزشمندی چون «کارخانه نوآوری» نیز برخوردار است، گفت: برخورداری از امکانات و زیرساخت‌های مناسب و همچنین نیروی فعال، کارآمد، خلاق و نوآور، فرصت بسیار ارزشمندی را پیش روی مشهد قرار داده؛ بی‌شک با بهره‌گیری و حمایت از این ظرفیت‌ها، در کنار نقش‌آفرینی مناسب دستگاه‌ها و مجموعه‌های متولی همچون پارک علم و فناوری، می‌توان دستاوردهای ارزشمندی را کسب کرد.

وی از عزم جدی مدیریت شهری برای تحقق و اجرایی شدن بیش از پیش مصوبه شورای شهر درخصوص«ناحیه فناوری و نوآوری» سخن گفت و تصریح کرد: شرایط فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان باید تسهیل شود چراکه این فعالیت موجب رشد کمی این مجموعه‌ها و ارتقاء سطح کیفی زندگی شهری در ابعاد مختلف می‌شود.

عضو هیات رئیسه شورای شهر مشهد با بیان اینکه یکی از محورهای فعالیت مدیریت شهری در این دوره، تحقق «شهر هوشمند» است، گفت: ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، بستر خوبی برای تسریع در هوشمندسازی فرآیندها، نه تنها در شهرداری، بلکه در تمامی ادارات و سازمان‌هاست؛ علاوه بر هوشمندسازی، شورای شهر و شهرداری مشهد از نقطه نظرات و دیدگاه‌های کارشناسان و متخصصان این حوزه، به فراخور تخصص آنها، در زمینه‌های مختلف بهره‌ خواهد گرفت. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز