خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور مالیاتی استان:

مؤدیان مالیاتی قزوین برای ارائه اظهار نامه تا فردا مهلت دارند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۷۲۵

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین تاکید کرد: مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان 1400 روز چهارشنبه 24 فروردین ماه سال جاری پایان می‌یابد.

به گزارش ایلنا، عزیزالله عباس پور با اعلام این خبر اظهار کرد: باتوجه به مصادف بودن مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره چهارم (فصل زمستان) سال 1400 با تعطیلات نوروز و همچنین با توجه به درخواست‌های مؤدیان مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده و به منظور تکریم مؤدیان و فراهم کردن زمینه اجرای تکالیف قانونی برای آنان، بنا به اختیار حاصل از قانون و مقررات مالیات بر ارزش افزوده، زمان ارائه آن تمدید شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین افزود: درصورت تسلین به موقع اظهار نامه، امکان برخورداری از 100 درصد بخشودگی جرایم عدم تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر برای دوره مزبور و همچنین جریمه تاخیر در مدت یاد شده در صورت درخواست کتبی برای مودیان فوق الذکر فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: مؤدیان مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده با توجه به اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده از تاریخ سیزدهم دی ماه 1400 و تغییرات صورت پذیرفته در فرآیند ارائه اظهارنامه، لازم است از این دوره (زمستان 1400)، مالیات و عوارض متعلقه را صرفاً بصورت تجمیعی و در قالب یک صورتحساب درج کرده و ترتیبات پرداخت آنرا فراهم کنند.

این مسئول با اعلام اینکه در قانون دائمی شدن مالیات بر ارزش افزوده نرخ مالیات و عوارض ارزش افزوده محصولات دخانی و کالاهای نفتی تغییر کرده است، گفت: مشمولان موضوع این قانون، اظهارنامه دوره زمستان سال 1400 را براساس قانون جدید تکمیل کنند.

وی با تاکید بر اینکه محاسبات سیستمی نمایش داده شده در سامانه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده، بر اساس نرخ‌های قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده انجام می‌شود، تصریح کرد: برای درج صحیح مبلغ مالیات خرید و فروش کالاهای مذکور در اظهارنامه؛  فارغ از نرخ و مبلغ مالیات و عوارض خرید و فروش نمایش داده شده در سامانه اظهارنامه ضروری است مبلغ صحیح ارقام مذکور (با محاسبه دستی مجموع مبلغ مالیات و عوارض ارزش افزوده مربوط به دوره زمانی 1400/10/01 لغایت 1400/10/12 و دوره زمانی 1400/10/13 لغایت پایان سال 1400) در محل مربوط در اظهارنامه درج شود. 

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از تاریخ 1400/10/13 ماده (73) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور منسوخ شده است، تمامی تولید کنندگان و واردکنندگان سیگار و تنباکو مکلفند؛ صرفاً برای بازه زمانی 1400/10/01 لغایت 1400/10/12، اظهارنامه موضوع ماده (73) قانون مذکور را بطور جداگانه، تسلیم و مالیات مربوط را پرداخت کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز