خبرگزاری کار ایران

نماینده شیراز و زرقان در مجلس:

مشکلات شهرک های صنعتی را در سطح ملی پیگیری می کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۱۱۳

نماینده شیراز و زرقان گفت: مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی و شهرک های صنعتی را در سطح استانی از طریق دستگاه‌های اجرایی استان و در سطح ملی از طریق حضور در وزارتخانه ها و نهادهای دولتی پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، روح الله نجابت، یکشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات صنعتگران در شهرک صنعتی شیراز افزود: اکثر مشکلات و چالش‌های شهرک صنعتی شیراز و واحدهای صنعتی با راهکارهای اجرای آن را توسط گروه کارشناسی احصا و دسته بندی کرده ایم.

نجابت ادامه داد: در سال جاری حضور مستمر در شهرک های صنعتی شیراز و زرقان و بازدید از واحدهای صنعتی برنامه ریزی شده تا بتوانیم به شکل میدانی و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی به رفع مشکلات تولید بپردازیم.

وی اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با هم افزایی دستگاه‌های اجرایی و استفاده از ظرفیت نمایندگان در مجلس و همچنین کمک و همراهی صنعتگران، نسبت به رفع مشکلات مطرح شده از سوی آنها اقدام کرده و گام های مناسبی در جهت اعتلای صنعت این استان برداریم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز با بیان اینکه شهرک صنعتی بزرگ شیراز به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی جنوب کشور نیازمند توجه ویژه است، گفت: در این زمینه  با اولویت بندی مشکلات، طرح های توسعه و تکمیل زیرساخت ها در برنامه قرار گرفته است.

سید مصطفی هاشمی افزود: طرح مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب و ارتقای سیستم تصفیه خانه فعلی هفته آینده به مناقصه خواهد رفت و عملیات اجرایی آن با انتخاب پیمانکار اجرایی می شود.

وی همچنین از اجرای طرح ویژه نظارت بر ساخت و ساز واحدها و مقابله با پدیده دلالی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز خبر داد و گفت: فسخ قرارداد اراضی راکد و خلع ید آنها با جدیت و بدون هیچ گونه اغماضی در دستور کار قرارگرفته و در این زمینه  بر اساس قانون اقدام می کنیم.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس تاکید کرد: امسال فسخ قرارداد اسکلت سوله هایی که در دهه های 70و 80 ساخته و رها شده است نیز در برنامه قراردارد.

هاشمی با تاکید بر اینکه برگزاری مزایده قطعات اراضی باقیمانده در شهرک صنعتی شیراز با هدف شفاف سازی در واگذاری ها و جلوگیری از رانت و فساد انجام می شود، گفت: در حال پیگیری از سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی هستیم تا واگذاری اراضی به شرکت های دانش بنیان و واحدهای صنعتی دارای طرح توسعه خارج از شمول مزایده انجام شود.

وی همچنین تعریض جاده اصلی دسترس شهرک صنعتی و نیز ایجاد مسیر دوم برای تسهیل در عبور و مرور به شهرک صنعتی را از دیگر برنامه ها اعلام و در خصوص تامین آب پایدار این شهرک نیز ضمن اشاره به انعقاد قرارداد با شرکت آبفا برای تامین حدود 50 لیتر برثانیه آب شرب، اضافه کرد: اجرایی شدن این قرارداد می تواند بخشی از کمبود آب این شهرک را رفع کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: در خصوص استفاده از پساب تصفیه خانه شیراز که در مجاورت شهرک صنعتی قراردارد برای استفاده در صنایعی که نیاز به آب غیر شرب دارند نیز با شرکت آبفای شیراز مذاکره شده است.

هاشمی همچنین در خصوص گلایه صنعتگران از درمانگاه شهرک صنعتی نیز گفت:با توجه به اینکه تمامی کارفرمایان و کارگران مستقر در شهرک صنعتی بزرگ شیراز زیر پوشش تامین اجتماعی هستند ضرورت دارد مدیریت درمان تامین اجتماعی نسبت به تحویل گرفتن درمانگاهی که بر اساس آخرین استاندارها ساخته و آماده  شده اقدام کند.

تامین روشنایی در تمامی خیابانهای شهرک صنعتی و بهسازی شبکه و رفع نواقص و نیز انجام عملیات آسفالت و لکه گیری و ترمیم آسفالت  خیابانها و معابر از دیگر مواردی بود که مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس بر اجرای آنها تا از  هفته آینده تاکید کرد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس همچنین با اشاره به تنوع مشکلات موجود در شهرک صنعتی وعده داد یک روز در هر  هفته به همراه معاونان و مدیران این شرکت،با حضور در شهرک صنعتی به بررسی مشکلات واحدهای صنعتی می پردازیم.

در این جلسه تعدادی از صنعتگران به بیان مشکلات خود در زمینه های امور بیمه، مالیات، بانک ها، افزایش تعرفه گاز صنایع، مشکلات مربوط به قانون تامین اجتماعی و روابط کار، روشنایی معابر، لزوم ترمیم آسفالت، اخذ ارزش افزوده، افزایش نرخ فولاد، بدهکاری دستگاه ها و نهادهای دولتی صنایع و اختصاص تسهیلات بانکی پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز