خبرگزاری کار ایران

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مرکزی:

سرعت وزش باد در استان‌ بیش از 80 کیلومتر بر ساعت می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۵۹۰۶

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: سرعت وزش باد در استان از عصر امروز پنجشنبه فراتر از 80 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. همچنین روز شنبه به دلیل افزایش ناپایداری های همرفتی برخی بارش های رگباری همراه با رعد و برق در مناطقی از استان محتمل است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا مرادی افزود: بررسی‌ها نشان می دهد از ساعات بعدازظهر امروز پنجشنبه تا شنبه سرعت وزش باد در استان در برخی از ساعات شدید است و به ویژه در ساعات بعدازظهر امروز سرعت وزش باد در برخی نقاط به طور لحظه‌ای از 80 کیلومتر بر ساعت فراتر می‌رود.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین خروجی مدل‌های پیش بینی احتمال برخی رگبارهای پراکنده در برخی نواحی نوار شمال استان مرکزی در ساعات بعدازظهر امروز و اوایل شب دور از انتظار نیست.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی اظهار داشت: تصاویر ماهواره‌های هواشناسی حاکی از خیزش توده‌های گردوخاک در کشور عراق است که در ساعات آتی نوار غرب و شمال‌غرب کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در 3 روز آینده همچنان شرایط برای خیزش گردوخاک در بیابانهای عراق و انتقال به کشور مهیا است.

مرادی تصریح کرد: بر این اساس به دلیل انتقال گرد و خاک از کشور عراق و همچنین وزش باد شدید و گردوخاک محلی کیفیت هوا و دید افقی در استان مرکزی تا روز شنبه کاهش پیدا می‌کند.

وی بیان داشت: ساوه با بیشینه دمای 27.8 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و خمین با کمینه دمای 4.4 درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین شهر استان در 24 ساعت گذشته گزارش شده است.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی اظهار داشت: 185 میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری، در بازه زمانی ابتدای مهرماه سال گذشته تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز