خبرگزاری کار ایران

در جلسه با وزیر اقتصاد مطرح شد؛

درخواست تولید پهباد‌های نگهبان و تراکتور هوشمند در مه ولات خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۳۲۳۹

یکی از نخبگان شهرستان مه ولات در دیدار و ملاقات عمومی با وزیر اقتصاد درخواست مجوز و تسهیلات برای تولید پهباد‌های نگهبان و تراکتور هوشمند برای باغات پسته کرد.

به گزارش ایلنا از مشهد، در سفر هیئت دولت به خراسان رضوی و وزیر اقتصاد به شهرستان مه ولات ساخت پایانه موقت صادراتی محصولات کشاورزی، تکمیل محور فیض آباد به کاشمر، تولید پهباد‌های نگهبان و تراکتور هوشمند و همچنین ساخت کلینیک تخصصی پزشکان بعنوان مهمترین مطالبه مه ولاتی‌ها مطرح شد.

در ادامه سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به خراسان رضوی وزیر اقتصاد صبح امروز پس از حضور در گلزار شهدای فیض آباد برای پیگیری و حل مشکلات و مطالبات مردم در فرمانداری این شهرستان حضور یافت.

مجتبی علی نژاد فرماندار مه ولات گفت: هرکدام از مشکلاتی که امروز مطرح می‌شود چنانچه حل شود موارد مهم و زیر ساختی در این شهرستان حل خواهد شد.

محمود کبیری مسئول راهداری مه ولات در خصوص تکمیل راه فیض آباد به کاشمر افزود: ۱۸ کیلومتر این محور در حوزه استحفاظی مه ولات است که ۸ کیلومتر آن به اتمام رسیده و برای تکمیل ۱۰ کیلومتر باقیمانده ۱۵۰ میلیارد تومان نیاز داریم.

وی اظهار کرد: راه خاکی ۲.۵ کیلومتر به راه آهن با مشکلات عدیده‌ای برای شهروندان مواجه است و با توجه به اینکه مردم شهرستان‌های مه ولات، کاشمر، خلیل آباد و بردسکن از این ابستگاه استفاده می‌کنند، برای بهسازی این محور ۱۰ میلیارد تومان لازم است.

یک سرمایه گذار بخش خصوصی با ارائه درخواست مجوز و تسهیلات برای پایانه موقت صادراتی محصولات کشاورزی گفت: به‌دلیل عدم اجرای برندینگ باعث شده محصولات این خطه در دنیا شناخته نشود و این در حالی است که فیض اباد رتبه اول پسته استان و رتبه دوم کشور را دارد، اما بیشتر محصولات به کرمان می‌رود و از آنجا به اسم پسته کرمان و رفسنجان صادر می‌شود.

وی اظهار کرد: در فاز نخست برای ساخت این پایانه صادراتی ۲۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که مجوز این پایانه صادراتی بین وزارت صمت و کشاورزی در بروکراسی اداری گرفتار شده است.

این سرمایه گذار بخش خصوصی گفت: در ابتدای امر آزمایشگاه و سپس پایانه گمرکی برای صادرات نیاز داریم، کرمانی‌ها پسته مه ولات با مرغوبیت بالا را به اسم پسته کرمان و رفسنجان صادر می‌کنند.

وزیر اقتصاد در برنامه پیگیری مشکلات شهرستان مه ولات درخواست ایجاد دفتر موقت گمرکی در این شهرستان جنوب خراسان رضوی را برای هیئت دولت ارائه کرد.

یکی از نخبگان شهرستان مه ولات نیز در دیدار و ملاقات عمومی با وزیر اقتصاد درخواست مجوز و تسهیلات برای تولید پهباد‌های نگهبان و تراکتور هوشمند برای باغات پسته کرد.

وی گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در حمایت از طرح‌ها و شرکت‌های دانش بنیان، در خراسان رضوی ۱۱۲ هزار هکتار باغ پسته داریم که تنها ۲۰ درصد ان مکانیزه شده و برای طرح‌های دانش بنیان مخصوص باغات پسته از جمله تولید پهباد‌های نگهبان و تراکتور هوشمند درخواست مجوز و تسهیلات را داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز